וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא רוסיה: הטיל שהפיל את המטוס המלזי היה של צבא אוקראינה

17.9.2018 / 18:02

בכיר במשרד ההגנה אמר כי טיל הבאק שפגע במטוס ב-2014 והרג 298 איש הועבר לאוקראינה ב-1986 ומעולם לא שב לרוסיה. זאת בניגוד לחקירות של מדינות המערב, שקבעו כי הטיל היה שייך ליחידה רוסית

צבא רוסיה טען היום (שני) כי הטיל שהפיל את המטוס המלזי במזרח אוקראינה לפני כארבע שנים הגיע מהארסנל של צבא אוקראינה, ולא שלו. בטיסה של חברת "מלזיה אירליינס" היו 298 נוסעים ואנשי צוות, שנהרגו כולם עם הפלתו ביולי 2014 בשמי אזור שבשליטת המורדים, כ-40 ק"מ מהגבול עם רוסיה.

הטענות של צבא רוסיה מנוגדות להכרזותיהן של הולנד ואוסטרליה ממאי, אז הן אמרו כי הן סבורות שהטיל הועבר לאוקראינה על ידי יחידה צבאית רוסית מהעיר קורסק. בקייב, אמר יו"ר מועצת הביטחון וההגנה של אוקראינה, אלכסנדר טורצ'ינוב, כי הטענות הן "דיווח כוזב נוסף של הקרמלין שנועד לטייח את הפשעים שלו, שהוכחו על ידי חקירות רשמיות ומומחים עצמאיים".

חוקר תעופה בוחן את שרידי המטוס המלזי שהופל בשמי מזרח אוקראינה, 22 ביולי, 2014. רויטרס
חוקר בוחן את שרידי המטוס, יולי 2014/רויטרס

צוות חקירה משותף, הכולל נציגים מאוסטרליה, מבלגיה, ממלזיה, מהולנד ומאוקראינה, אוסף ראיות למשפט נגד האחראים לפגיעה במטוס הבואינג 777. רשות הבטיחות ההולנדית קבעה באוקטובר 2015 כי המטוס נפגע מטיל "באק" מתוצרת רוסיה.

עם זאת, מפקד מנהלת הטילים והארטילריה במשרד ההגנה של רוסיה, לוטנט גנרל ניקולאי פרשין, אמר כי הצבא חקר ופתח את הארכיון במרכז מחקר מחוץ למוסקבה שייצר את הטילים, וזה הראה, לטענתו כי הטיל הועבר ליחידה צבאית במערב אוקראינה ב-1986. לדבריו, הוא מעולם לא עזב את המדינה, שכמה שנים לאחר מכן הפכה לעצמאית.

דובר משרד ההגנה של רוסיה, מייג'ור גנרל איגור קונשנקוב, אמר כי אין בידי מוסקבה מסמכים שיסתרו את האפשרות שהבדלנים השתלטו על מערכת הנ"מ במהלך הלחימה במזרח אוקראינה. ואולם, הוא אמר כי בקייב הצהירו כי המורדים שמו את ידיהם על הטילים.

שרידי טיל שפגע במטוס המלזי בשמי מזרח אוקראינה מוצגים במסיבת עיתונאים בהולנד, 24 במאי 2018. רויטרס
שרידי הטיל שפגע במטוס מוצגים במסיבת עיתונאים בהולנד, מאי/רויטרס

לפני ההתרסקות, הבדלנים התרברבו על יכולתם להפיל מטוס של צבא אוקראינה ברשתות החברתיות. בנוסף לכך, ביום שבו הופלה טיסת MH17, מפקד בשורות המורדים הפרו-רוסים אמר כי כוחותיו הפילו מטוס של צבא אוקראינה, אך בהמשך טען כי החשבון שלו נפרץ וכי המורדים לא הפילו שום כלי טיס באותו היום.

כמו כן, בכיר בשורות המורדים, שדיבר בעילום שם עם סוכנות הידיעות אי-פי זמן קצר לאחר ההתרסקות, הודה כי המורדים אחראים לכך. הוא אמר כי הבדלנים סברו כי הם פוגעים במטוס צבאי. עם זאת, הוא לא העלה את המעורבות האפשרית של צבא רוסיה בתקיפה. מוסקבה אמנם מכחישה כי היא תומכת צבאית בבדלנים, אך עיתונאים במזרח אוקראינה היו עדים לכלי נשק מתוחכמים שהוצבו בשטחי המורדים שמעולם לא היו בארסנל של צבא אוקראינה.

(עדכון ראשון 17:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully