וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האיחוד שוקל הקמת מנגנון מיוחד לעסקאות עם איראן

כלי תקשורת בגרמניה דיווחו כי שלוש המדינות החתומות על הסכם הגרעין בוחנות אפשרות ליצור גוף שיאפשר לסחור עם טהראן מבלי העברת כספים. זאת כדי להימנע מהשלכות הסנקציות האמריקניות

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

גרמניה, צרפת ובריטניה שוקלות להקים מנגנון כלכלי חדש שיאפשר לאיחוד האירופי להמשיך ולסחור עם איראן חרף הסנקציות האמריקניות - כך דיווחו היום (שישי) כלי תקשורת בגרמניה. שלוש המדינות עשויות להקים חברה מיוחדת, שתמנע מטהראן גישה לכספים בזמן שהיא תאפשר עסקאות מסחריות בין הצדדים, כך לפי המגזין "דר שפיגל" והעיתון הכלכלי "הנדלסבלט".

כך, לדוגמה, איראן תוכל להעביר נפט לחברה ספרדית ולצבור אשראי שיאפשר לה לשלם ליצרנית מכונות גרמנית מהצד השני, מבלי ששום כסף יעבור דרך ידיים איראניות. דוברים מטעם משרדי הכלכלה והאוצר אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי זאת אחת האפשרויות הנידונות עם הנציבות האירופית במטרה ליצור "ערוצי תשלום עצמאיים" לאיראן.
דוברת הנציבות אמרה כי בריסל רוצה להבטיח כי הסנקציות האמריקניות לא יפגעו בצורה משמעותית בחברות הרוצות להמשיך ולסחור עם איראן. "העבודה על כך נמשכת", מסרה.

באירופה מנסים למצוא דרכים להציל את הסכם הגרעין עם איראן, אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש ממנו במאי למורת רוחן של יתר המדינות החתומות עליו. ראשי האיחוד מתקשים למצוא דרכים שיאפשרו לחברות ביבשת להמשיך בעסקיהן עם הרפובליקה האסלאמית, שמצדה מזהירה שללא פיצוי על הפרישה האמריקנית, גם היא תעזוב את ההסכם שנחתם ב-2015.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני בוועידה על הסכם הגרעין בווינה, אוסטריה, 6 ביולי 2018. רויטרס
שר החוץ של איראן זריף ושרת החוץ של האיחוד מוגריני בפגישה בווינה, יולי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully