וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: כל הסיבות שהפנסיה של נשים קטנה משמעותית משל גברים

16.9.2018 / 7:44

פערי שכר, חופשות לידה, גיל פרישה מוקדם ותוחלת חיים ארוכה: מחקר חדש בחן את הפרמטרים העיקריים המשפיעים על פערי החיסכון הפנסיוני בין נשים וגברים בישראל. בקרב ערבים הנשים הולכות ומצמצמות את הפער ואילו בקרב החרדים נשים אף חוסכות יותר מגברים. ומה יהיה בעתיד?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ההכנסות החודשיות מפנסיה תעסוקתית של נשים בישראל נמוכות יותר בממוצע משל גברים - כך עולה ממחקר חדש של מרכז טאוב הבוחן את שוק העבודה ומערכת הפנסיה. יחד עם זאת, המצב שונה במגזרים מסוימים: ההכנסות של נשים ערביות וחרדיות גבוהות יותר משל גברים ערבים וחרדים. המחקר הבוחן כיצד משפיעים פרמטרים שונים על פערי ההכנסות מפנסיה בין נשים לגברים בישראל, נערך על ידי ליאור בוורד והדס פוקס במטרה להעריך מה יהיה הפער בין ההכנסות הללו בעתיד.

עוד גילה המחקר כי קיים פער מגדרי בחסכון פנסיה תעסוקתית אשר עולה עם הגיל: הפער המשמעותי ביותר נמצא בקרב גילאי 54-45. גברים בגיל זה נהנים מחיסכון גבוה ב-28% לפנסיה תעסוקתית מאשר נשים.

מה יהיה הפער המגדרי העתידי בפנסיה?

החוקרות של מרכז טאוב ערכו סימולציה הבודקת את קצבת הפנסיה בהתבסס על נתונים ממוצעים של גובה השכר וצמיחתו בכל מגדר כיום. בקרב נשואים הפורשים בגיל 67, אישה תקבל כ-13,300 שקלים לחודש מפנסיה (תעסוקתית וקצבת זקנה יחד), לעומת גבר שיקבל כ-15,300 שקלים, כלומר כ-2,000 שקלים יותר מהאישה בסך הכל. בקרב רווקים הפער המגדרי גדול אף יותר, ואישה הפורשת בגיל 67 תקבל כ-3,000 שקלים פחות מגבר. גיל הפרישה משפיע באופן ניכר על הפנסיה: אישה שתפרוש בגיל 62 תקבל כ-3,800 שקלים פחות לחודש ממי שפורשת בגיל 67, הן בגלל צבירה נמוכה יותר בקרן הפנסיה והן כי לא תקבל תוספת דחייה של קצבת האזרח הוותיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully