וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: הקודים הנסתרים בפרקי "משפחת סימפסון"

14.9.2018 / 11:57

ד"ר סיימון סינג הבריטי, מחבר הספר "המתמטיקה של הסימפסונים", מספר לאורן נהרי איך לאורך השנים הוטמעו בפרקי הסדרה עשרות רמזים מתמטיים, מגלה כי תסריטאי הסדרה היו בעלי תארים מתקדמים במתמטיקה ומסביר מה זה עושה לילדה חובבת חשבון

עריכת וידאו: אביעד בללי

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם:

בפתח התכנית מזכיר נהרי את הפיגוע בקניון ווסטגייט בניירובי, קניה, שאירע בדיוק החודש לפני חמש שנים. קבוצת טרוריסטים של מיליציית א-שבאב עברו אז בין החנויות והמעברים ההומים במרכז המסחרי כשהם רוצחים תוך כדי צחוק את העוברים והשבים וטובחים בלמעלה מ-60 אזרחים ופוצעים עוד 200, וכשעל פי הדיווחים בעת ההתקפה הבדילו החמושים בין מוסלמים לשאינם מוסלמים. חלק מהמסע הקטלני תועד במצלמות האבטחה של הקניון. מה מלמד אותנו היום האירוע הזה? ומה הקשר ההיסטורי בין קניה לארגון אל-קעאדה?

במרכז התכנית נהרי מראיין את עמיתו מימי ערוץ 1, הכתב והפרשן הצבאי רון בן ישי, שהוציא לאחרונה את הספר "כתב חזית", שמתאר את מסעות הסיקור הארוכים והמסוכנים שלו ברחבי העולם. בן ישי מספר בין היתר על התקף החרדה שחווה באפגניסטן כשחשב שזוהה כישראלי, למה האלוף במיל' אריק שרון לעולם לא סלח לו וקובע: "יש מעט מאוד עיתונאים צבאיים בארץ ראויים לשמם".

את התכנית חותם ראיון יוצא דופן עם ד"ר סיימון סינג הבריטי, פיזיקאי ומתמטיקאי שמחבר ספרי מדע פופולריים. ספרו המפורסם ביותר הוא "המשפט האחרון של פרמה" והוא ביים גם סרט דוקומנטרי הנושא את אותו שם. לאחרונה הוציא סינג את הספר "המתמטיקה של הסימפסונים" שמנתח את עשרות ההתייחסויות השנונות והנסתרות הקשורות במשוואות ונוסחאות מתמטיות... שהוטמעו בתוך פרקי הסדרה המצוירת. צפו בתכנית!

(עדכון ראשון 13.9, 15:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully