וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוקי תבערה בגדר, הפגנות על סירות בים: הטרור הלילי של חמאס

14.9.2018 / 0:23

לאחר שהפרות הסדר הפכו לשגרת ימי שישי ברצועת עזה, החלו אנשי חמאס לבצע הפגנות בשעות לילה, כשבמקביל סירות דייג נשלחות ללב ים כדי להתגרות בכוחות חיל הים. לאור האירועים, עלתה הדריכות במערכת הביטחון

הפגנות על הגדר - כוח צה"ל עצר ופינה מפגינים פלסטינים שהניפו דגלי פלסטין באזור גדר הגבול. אתר רשמי
ההפגנות עברו מהיום ללילה. הפרות הסדר ברצועת עזה בשישי האחרון./אתר רשמי

שלושה מוקדים קטנים של מפגינים פלסטינים ברצועת עזה פעלו אתמול (חמישי) בשעות הערב המאוחרות עד סמוך לחצות. המפגינים השליכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל, הבעירו צמיגים ולטענת חיילים הפעילו זיקוקים במרחב. לא דווח על נזק או על נפגעים בצד הישראלי מהאירועים.

גם בזירה הימית החלו הפלסטינים להפגין באמצעות סירות קטנות בלב ים תוך התגרות בכלי השיט של חיל הים. מפעילי הסירות הפלסטינים התקרבו לאזור האסור לתנועה ולוחמי חיל הים הגיבו בירי אזהרה.

אחד מהתרחישים בזירה הימית הוא התפרצות כלי שיט או צוללנים למרחב הימי הישראלי לביצוע פיגוע. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי האירועים בזירה הימית העלו את רמת הדריכות בקרב כוחות הביטחון השוטף של בסיס חיל הים באשדוד והתצפיתניות בגזרת החוף והחומה הימית.

דייגים בעזה בזמן הפסקת האש בין ישראל לחמאס, מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
סירות הדייגים בעזה. אילוסטרציה/AP

מפקדים בפיקוד הדרום מעריכים כי הטרור העממי של חמאס נועד להתיש את הכוחות ולייצר כותרות בכלי התקשורת על מנת לשמור על הבעיה של רצועת עזה בסדר היום הציבורי.

בתוך כך, השיחות בין החמאס לפתח' הגיעו למבוי סתום והצדדים מתבצרים בעמדותיהם ובשלב זה המצרים לא הצליחו לייצר פשרה בין השניים.

גם על הלחץ שמפעיל הבית הלבן על הרשות הפלסטינית באמצעות סגירת הנציגויות בארה"ב לא הוליד החלטה חדשה בפתח' להניע תהליך משא ומתן במתווה חדש. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, הקשיח את עמדותיו כלפי חמאס, ישראל והאמריקנים.

לפני כשבועיים התנהל דיון של המדינות התורמות לרצועת עזה בבריסל, לקראת הכנס הגדול בניו יורק בסוף החדשות. לא ברור בשלב זה האם המדינות התורמות יקצצו בכוונות להעביר כספים לסיוע לפלסטינים בעקבות מדיניות הקיצוץ של ארצות הברית. גורמים במערכת הביטחון אמרו ביממה האחרונה כי לא מן הנמנע שתהיה מגמה הפוכה כדי לגשר על פערי התקציב של סוכנות הסיוע אונר"א.

(עדכון ראשון: 21:43)

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully