וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נזק גדול לחיות": תיעוד השריפה שהוצתה בשמורת עינות צוקים

11.9.2018 / 17:34

מאות דונמים של צמחיה הוצתו בעיינות צוקים בידי שלושה פלסטינים שנעצרו ונלקחו לחקירה. "מזל שהצלחנו להגיע במהירות, אם לא מטפלים מיד - ניתן היה למצוא את עצמנו עם שריפה של שלושה ימים", סיפר איש רשות הטבע והגנים. בשמורה מוצבת כבאית בדרך קבע בגלל מקרי עבר

כ-500 דונם של צמחיה ובה זנים נדירים של צמחים ובעלי חיים עלתה באש הלילה (שלישי) בשמורת עינות צוקים סמוך לחוף הצפון-מערבי של ים המלח. שלושה צעירים, בהם שני תושבי מזרח ירושלים ותושב אלעיזריה שבאזור העיר, נעצרו בחשד שהציתו את השריפה באמצעות חומר דליק.

"מקטע השמורה שנפגע הוא פיסת קרקע בתוך השמורה החבויה", סיפר עמיר אלוני, סגן מנהל מחוז איו"ש ברשות הטבע והגנים. "המזל הגדול הוא שהצלחנו להגיע לשמורה במהירות. המשטרה הצליחה לתפוס את החשודים בהצתה. השוטרים הבחינו בהם ואנחנו הצטרפנו לכבאים וסייענו להם. אבל ברגע שהשריפות מתחילות, אם לא מטפלים בהן מיד - ניתן היה למצוא את עצמנו עם שריפה של שלושה ימים". בחודש יוני 2008 פרצה שריפת ענק בשמורה, שכילתה חלקים נכבדים ממנה. מאז מתקיימת בה הקפדה ניכרת על הדלקת אש וחונה בה דרך קבע כבאית.

מאות דונם נשרפו בשמורת עינות צוקים שליד ים המלח. רשות הטבע והגנים
נזקי השריפה בעינות צוקים/רשות הטבע והגנים

"הנזק לשמורה הוא נזק גדול. אנחנו מאמינים שהשטח ישתקם, אבל הנזק לבעלי חיים קטנים וזוחלים הוא גדול", סיפר אלדד חזן מנהל שמורת טבע עינות צוקים. "בשעה 2 בלילה לערך הוצת חלקה הדרומית של שמורת עינות צוקים ואנחנו, אנשי רשות הטבע והגנים, יחד עם כוחות כיבוי מכל האזור וכוחות משטרה מכל המרחב נלחמנו באש וכרגע השתלטנו עליה. אנו נערכים להמשך פעולות מחשש שהאש תתפשט שוב ומקווים שנצליח לפתור את העניין הזה", הוסיף.

החשודים נעצרו בתום מרדף לאחר שעוררו את חשדם של השוטרים באזור ים המלח. בבדיקת הרכב נמצאו משפכים ועלה ריח חריף של דלק מהרכב ומבגדי הנוסעים. הם נחקרו ובהמשך יובאו לבית המשפט לצורך הארכת מעצרם.

שריפה בשמורת עינות צוקים. ארז ברוכי רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
השריפה בעינות צוקים, הלילה/רשות הטבע והגנים, ארז ברוכי רשות הטבע והגנים

במקום פעלו החל משעות הבוקר המוקדמות ארבעה מטוסי כיבוי, 16 צוותים וכמו כן צוותי משטרה וכוחות צה"ל. כביש 90 נפתח לתנועה הבוקר בתום הערכת מצב, לאחר שמוקדם יותר נחסם מצומת מצוקי דרגות ועד צומת קליה.

את הערכת המצב קיים מפקד תחנת הכיבוי האזורית טפסר משנה שלמה לובינר יחד עם כלל גורמי החירום. לאחר הערכת המצב הוכרזה שליטה על האירוע, אך כוחות כיבוי נוספים נשארו במקום להמשך פעולות.

שריפה בשמורת עינות צוקים. ארז ברוכי רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
השריפה בעינות צוקים, הלילה/רשות הטבע והגנים, ארז ברוכי רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully