וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: צעיר מת במהלך קטטה עם מהגרים אפגנים במזרח המדינה

תושב העיר קטן התערב בעימות בין אישה בהיריון לבין שלושה אפגנים, ונחבל קשות בראשו. לפי החוקרים, הוא מת כתוצאה מדום לב. ארגוני ימין קיצוני ארגנו מחאה, כשבועיים לאחר תקרית דומה בעיר אחרת באזור, וחלק מהמפגינים השמיעו סיסמאות נאציות שהרגיזו את מרקל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צעיר בן 22 מת במהלך קטטה עם כמה גברים ממוצא אפגני במזרח גרמניה - כך מסרו אמש (ראשון) הרשויות בעיר קטן שבמדינת סקסוניה-אנהלט, אחרי שעצרו שני חשודים. התקרית התרחשה כמה שבועות לאחר תקרית דומה בעיר קמניץ, שבה נרצח תושב מקומי במהלך תגרה שהיו מעורבים בה מהגרים. הרצח בקמניץ עורר הפגנות סוערות ודיון נוקב במדינה סביב סוגיית ההגירה והתחזקות הימין הקיצוני בעקבות המשבר שהחל בקיץ 2015.

לפי דיווחים מקומיים, התגרה פרצה בעקבות ויכוח בין שלושה גברים ממוצא אפגני לבין אישה בהיריון. הצעיר, שזוהה כמרקוס ב., התערב וספג פציעות קשות כשנפל על ראשו. בתחילה קשרו הרשויות את מותו ישירות לפציעות הראש, אך התובעים בתיק אמרו כי ניתוח שלאחר המוות העלה כי הוא מת כתוצאה מדום לב.

המשטרה פרסה כוחות בקטן כדי למנוע עימותים אלימים בין תומכי ימין קיצוני לבין מתנגדיהם, כפי שקרה בקמניץ. המפגינים בקטן צעדו ברחבי העיר והניחו נרות לזכרו של הצעיר, אך בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נשמעו גם קריאות בסיסמאות ניאו-נאציות, כמו "נציונל-סוציאליזם, עכשיו, עכשיו, עכשיו".

עצרת זיכרון בעיר קטן, גרמניה, אחרי שצעיר מקומי מת במהלך קטטה עם מהגרים, 9 בספטמבר 2018. רויטרס
המשטרה נפרסה בכוחות גדולים בעיר. עצרת הזיכרון בעיר קטן, אתמול/רויטרס

הקנצלרית אנגלה מרקל גינתה את מפגיני הימין הקיצוני והביעה את זעמה על אותן קריאות בקטן, נמצאת במרחק של כ-160 ק"מ מצפון לקמניץ. "בסופו של דבר, בסרטון מקטן נשמעו קריאות נאציות גלויות, זה חייב להשפיע עלינו ולגרום לנו לזעום", מסר הדובר של הקנצלרית, סטפן זייברט.

הרשויות במדינת סקסוניה-אנהלט הודיעו כי הן חוקרות חשד להסתה וכן בוחנות את הקריאות שנשמעו בהפגנת הימין, שכללה בין 400 ל-500 פעילי ימין קיצוני מתוך כ-2,500 מפגינים.

הפופולריות של מרקל צנחה בצורה משמעותית מאז החליטה לפתוח את שערי גרמניה לכמיליון מהגרים, שרובם נמלטו מאזורי הסכסוך במזרח התיכון ובמקומות אחרים בעולם, לפני שלוש שנים.

כמה מקרי רצח אחרונים שבהם היו מעורבים זרים פתחו מחדש את המחלוקות בקואליציה השברירית של מרקל, שכוללת את מפלגתה השמרנית, את מפלגת האחות שלה מבוואריה, השמרנית יותר, וכן את הסוציאל-דמוקרטים, מהשמאל-מרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully