וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: יש לפתוח בחקירה כדי לחשוף את זהות מחבר המאמר האנונימי

7.9.2018 / 22:32

הנשיא אמר כי הוא מקווה שהתובע הכללי יחקור את הניו יורק טיימס כדי לגלות מי כתב את הטור שיוחס לבכיר ממשלו. לדבריו, זו פגיעה בביטחון הלאומי, אם כי לא ברור באיזו עבירה מדובר. העיתון גינה את דבריו: "מדגיש את החשיבות בשמירה על זהות המחבר"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום (שישי) למשרד המשפטים לחקור את עיתון הניו יורק טיימס בעקבות הטור האנונימי שפורסם השבוע ויוחס לבכיר בממשלו, שהטיל ספק בכשירותו לתפקיד. הוא הוסיף כי הוא שוקל לפעול נגד העיתון, שמניותיו איבדו מערכן לזמן קצר.

"אנחנו נראה, אני בוחן זאת עכשיו", אמר הנשיא לכתבים ממטוס האייר פורס 1. לדברי טראמפ, על התובע הכללי ג'ף סשנז לחקור כדי לחשוף את זהות מחבר הטור, מאחר "שאני באמת מאמין שזה קשור לביטחון הלאומי". טראמפ לא הסביר איזו פעולה הוא שוקל נגד העיתון, שאותו הוא מרבה לתקוף, ולא ברור על בסיס אילו טיעונים חוקיים הוא יכול לפעול.

בהצהרה שפרסם בתגובה הניו יורק טיימס, נאמר כי העיתון משוכנע שמשרד המשפטים "לא ישתתף בניצול לרעה כה בוטה של סמכות השלטון". עוד נמסר: "איומיו של הנשיא מדגישים מדוע עלינו לשמור על זהות כותב הדעה הזו ולשמש תזכורת לחשיבות התקשורת החופשית בדמוקרטיה האמריקנית".

דוברת מטעם משרד המשפטים מסרה כי המשרד אינו מאשר או מכחיש את קיומן של חקירות.

נשיא ארה"ב טראמפ בעצרת בפארגו, דקוטה הדרומית, 7 בספטמבר 2018. רויטרס
רוצה לחקור את הניו יורק טיימס. טראמפ, היום/רויטרס

כמה מבכירי ממשלו של טראמפ התנערו בפומבי מהמאמר דעה שהתפרסם באופן חריג בצורה אנונימית. בניו יורק טיימס מדגישים כי זה צעד הכרחי על מנת להגן על המחבר, שתקף את "חוסר המוסריות" של טראמפ ואת סגנון ממשלו. אותו כותב טען שהוא חלק מ"ההתנגדות השקטה" בתוך הממשל, שפועלת מבפנים כדי לעצור חלק מהמדיניות של טראמפ ואת "נטיותיו הגרועות ביותר".

טראמפ איים בעבר לתבוע את העיתון כשהוא התמודד לנשיאות, בשל כתבה שכללה האשמות בהטרדות מיניות. בניו יורק טיימס הדגישו כי הסיפור שלהם מבוסס ודחו בקשה מצד עורך דינו של המועמד הרפובליקני דאז להתנצלות. למרות איומיו, הוא לא הגיש תביעה נגד העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully