וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אמרתי לפלסטינים - אם אין דיל, לא נעביר כספים"

6.9.2018 / 21:23

הנשיא שוחח עם מנהיגים יהודים לברך אותם לקראת ראש השנה, בהם גם המשפטן אלן דרשוביץ, ששאל אותו אם הוא אופטימי בנוגע להשגת הסכם עם הפלסטינים. טראמפ השיב בחיוב אך הדגיש: "זו אחת העסקאות הכי קשות להשגה"

צילום: רויטרס

הנשיא טראמפ שוחח הערב (חמישי) בטלפון עם מנהיגים יהודים לברך אותם בשנה טובה, בהם גם עורך הדין אלן דרשוביץ. במהלך השיחה שאל דרשוביץ את טראמפ האם הוא אופטימי לגבי השגת הסכם עם הפלסטינים, ואילו האחרון השיב בחיוב. "כפי שאמרתי, זו אחת העסקאות הכי קשות להשגה מכל סוג שהוא, אבל נגרום לזה לקרות", אמר טראמפ.

"נשיאים לפני לא הצליחו לגרום לזה לקרות", המשיך טראמפ. "הם תמיד דיברו על ירושלים ועל השגרירות ולא גרמו לזה לקרות. בכך שעשיתי זאת, מולם לא קיבלתי ככ הרבה שיחות טלפון ממנהיגי עולם. אמרו לי'בבקשה אל תעשה את זה". אמרו שזה יגרום לבעיות רציניות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב להרשעתו של מנפורט. רויטרס, רויטרס
"אם אין דיל, לא נשלם", טראמפ/רויטרס, רויטרס

"אם אתה מסתכל על המשא ומתן לאורך השנים, הדבר המרכזי היה ירושלים, והסרנו את זה מהשולחן", הסביר טראמפ, "האם זה אומר שישראל תצטרך לעשות משהו? כן, אבל מה זה יהיה, אני לא יודע לומר. ואני חושב שבכך שהסרנו את זה מהשולחן זה יעזור להשיג דיל".

בהמשך שיחתו התייחס טראמפ להחלטתו להפסיק את המימון לסוכנות אונר"א וכספי הסיוע לפלסטינים. "הפסקתי את תשלומי הסכומים הגבוהים", ציין. "אמרתי להם 'לא נשלם לכם עד שלא יהיה דיל. אם אין דיל, לא נשלם'. אמרתי לאחד מהנושאים ונותנים בעבר: 'האם אי פעם השתמשתם בזווית הכלכלית? הוא אמר לי 'אני לא חושב שזה מכובד', אמרתי 'אני לא חושב שזה לא מכבד'. זה לא מכבד כשאנשים לא באים לשולחן המשא ומתן. אז אנחנו עושים זאת, ואני באמת חושב שנשיג דיל'".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שקי מזון של ארגון אונר"א. רויטרס, רויטרס
הסיוע ייפסק. מרכז סיוע של אונר"א/רויטרס, רויטרס

בסוף השבוע הודיעה ארצות הברית באופן רשמי על הפסקת המימון לתכנית האו"ם המיועדת לפליטים הפלסטינים, זאת לאחר שלאחרונה הגיעו דיווחים שונים על כוונתו של טראמפ לחדול את המימון לאונר"א.

דוברת משרד החוץ האמריקני, הת'ר ניוארט, מסרה כי הארגון "פגום מיסודו". בהודעתה נמסר כי "הממשל בחן את הנושא בקפידה והחליט שארצות הברית לא תעביר תרומות נוספות לאונר"א".

ביום ראשון בירך ראש הממשלה נתניהו על המהלך. "ארצות הברית עשתה דבר חשוב מאוד, בזה שהיא מפסיקה את המימון לסוכנות הנצחת הפליטים, שקוראים לה אונר"א", אמר. "ארצות הברית סוף סוף מתחילה לפתור את הבעיה, זה דבר חשוב מאוד. צריך לבטל את מוסד הפליטות, צריך לקחת את הכספים ולעזור באמת לשיקום הפליטים, שמספרם האמיתי הוא קמצוץ מהמספר שמדווחת סוכנות אונר"א. זה שינוי מאוד מבורך וחשוב, ואנחנו תומכים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully