וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בשבדיה בראשון: אף אחד לא רוצה לשבת עם הימין הקיצוני

6.9.2018 / 23:10

גושי השמאל והימין המסורתיים נמצאים ראש בראש, והבהירו כי ההתעלמות מ"השבדים הדמוקרטים" תימשך, למרות סקר שחוזה להם את המקום השלישי. בדומה למדינות אחרות במערב אירופה, הימין הקיצוני התחזק בשל משבר ההגירה

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שלושה ימים לפני הבחירות הכלליות בשבדיה, הסקרים מצביעים על קרב צמוד בין השמאל לימין, כשבכל תרחיש, שום גוש לא יצליח להשיג רוב לנוכח התחזקות הימין הקיצוני. בסקר של מכון Svenska Dagbladet, שפורסם אתמול, מפלגת השלטון הסוציאל-דמוקרטית, שבברית עם הירוקים ועם מפלגת השמאל, זוכים ליתרון של פחות מאחוז עם 40.6% תמיכה. אחריה, ברית המרכז-ימין, הכוללת ארבע מפלגות, זוכה ב-39.8%.

אל המקום השלישי, לפי הסקר, מגיעה מפלגת הימין הקיצוני "הדמוקרטים השבדים", עם 17.1%, אחרי שבסקרים קודמים היא הגיעה אף למקום הראשון.

יתר המפלגות הבהירו כי הן לא ישבו בממשלה עם המפלגה, שנותרה מבודדת מאז נכנסה לראשונה לפרלמנט ב-2010. גם ראש הממשלה ומנהיג גוש השמאל, סטפן לופבן, וגם מועמד ברית מפלגות הימין, אולף קריסטרסון, ששללו שותפות עם הדמוקרטים השבדים אחרי הבחירות.

ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן באירוע בחירות בווסטרס, 5 בספטמבר 2018. רויטרס
ינסה לשמור על הכיסא. ראש הממשלה ומנהיג הסוציאל-דמוקרטים לופבן/רויטרס

למרות הצהרותיהם, הקמת ממשלה יציבה ללא הימין הקיצוני, תצריך את המפלגות בשני הגושים, ששלטו בפוליטיקה השבדית בעשורים האחרונים, לשבור את השורות ולהציע תמיכה, גם אם בקריצת עין, ליריבים.

המפלגה התחזקה משמעותית בשל משבר ההגירה שפקד את אירופה בשנים האחרונות, בדומה למה שקרה במדינות נוספות במערב היבשת.

ב-2015, בשיא משבר ההגירה, הגיעו 163 אלף מבקשי מקלט לשבדיה, רובם מאזורי סכסוך במזרח התיכון.

(עדכון ראשון 15:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully