וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים של גרמניה: הייתי מפגין נגד ההגירה אילו הייתי אזרח

6.9.2018 / 15:59

שותפה של מרקל ממשיך להקשות על ממשלתה ואמר כי הוא מבין את אלו שיצאו למחות בעיר קמניץ בעקבות רצח שבוצע לפי החשד בידי מהגרים. "הייתי יוצא לרחובות כאזרח, אבל ודאי לא עם הקיצוניים". בהפגנות השתתפו אנשי ימין קיצוני, בהם כאלו שהצדיעו במועל יד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר הפנים של גרמניה, הורסט זיהופר, אמר היום (חמישי) כי הוא היה מצטרף להפגנות בעיר קמניץ שבמזרח המדינה שבהן מחו אלפים נגד רצח של תושב מקומי בידי שני מהגרים. דבריו של הבכיר צפויים להעמיק את המחלוקות בממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל, שמדיניות ההגירה שלה גרמה לפילוג בחברה.

בהפגנות השתתפו תומכי ימין קיצוני, בהם גם פעילים ניאו-נאצים. הם התעמתו עם שוטרים ורדפו אחרי מהגרים באירועים שהדליקו נורה אדומה בברלין לגבי התחזקות הקיצוניים במדינה. הפגנות הימין והפגנות נגד נמשכו בעיר המדינת סקסוניה ימים אחרי הרצח, שאירע ב-26 באוגוסט. שני מהגרים, סורי ועיראקי, נעצרו בחשד לרצח תושב העיר בן 35.

"אנשים זועמים ונסערים בשל מעשי רצח כאלו ואני מבין זאת", אמר בריאיון לעיתון "רייניש פוסט". "אילולא הייתי שר, הייתי יוצא לרחובות כאזרח, אבל ודאי לא עם הקיצוניים. אני מבין שאנשים מפגינים, אבל זה לא הופך אותם לנאצים". חלק מהמפגינים בקמניץ נעצרו אחרי שהצדיעו במועל יד.

לקריאה נוספת בנושא
בצל המחאה נגד ההגירה בגרמניה: נער אפגני שרצח את חברתו נשלח למאסר
הפגנות הימין הקיצוני בגרמניה: "עלינו לקום מהספה ולהיאבק בגזענות"

שר הפנים של גרמניה הורסט סיהופר בכינוס של מפלגתו במינכן, 18 ביוני 2018. רויטרס
מקשה על מרקל. זיהופר/רויטרס

זיהופר, חבר המפלגה הבווארית השמרנית (CSU) שבברית עם המפלגה השמרנית של מרקל, נוקט עמדה נוקשה נגד ההגירה לקראת הבחירות במדינת בוואריה באוקטובר. מפלגתו מנסה לבלום את התחזקות מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD).

ההפגנות בקמניץ עוררו דיון בגרמניה על אדישותם של הפוליטיקאים מול עליית הימין הקיצוני במדינה, שבה רבים סברו כי הלקח מתקופת הנאצים נלמד. זיהופר גם ספג ביקורת על כך שאמר במפגש עם חברי מפלגתו בברנדנבורג: "הגירה היא אם כל הבעיות".

מרקל, שמתקוטטת לעתים קרובות עם שר הפנים שלה, התנערה מדבריו. "אני רואה זאת אחרת. ההגירה מציבה בפנינו אתגרים ויש לנו בעיות, אבל גם הצלחות", אמרה בריאיון לרשת RTL.

לארס קלינגבייל, מזכ"ל המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD), המפלגה הבכירה בממשלה, גינה את דבריו של זיהופר. "כשאני מסתכל על התמונה הזו, אני שואל את עצמי אם אני רואה את אביהן של בעיות רבות", כתב בטוויטר. "אין לי יותר כוחות לשטויות הפופוליסטיות והימניות האלו".

(עדכון ראשון 13:37)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפגנה נגד מהגרים בעיר קמניץ, גרמניה 1 בספטמבר 2018. רויטרס
עימותים בין שוטרים למפגיני ימין קיצוני בקמניץ, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully