וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הדובים מפחדים מאבי האומה: תכנית התעמולה החדשה של פוטין

אחד משופרי הקרמלין העלה לאוויר את הפרק הראשון בסדרה שנועדה להשיב לנשיא רוסיה את ההילה שלו, שהתפוגגה מעט בשל משבר הפנסיות. בין קטיפת גרגרי יער ושיחות עם ילדים, "אבי האומה" מפגין את החמלה שלו. המבקרים רואים דמיון לתקופת ברית המועצות

צילום: CNN

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חווה ירידה בפופולריות בשל רפורמת הפנסיות הלא פופולרית, אז בתקשורת המגויסת השיקו תכנית חדשה המפארת אותו. ביום ראשון עלה לאוויר הפרק הראשון בסדרה "מוסקבה. קרמלין. פוטין", המשודרת בערוץ "רוסיה 1". במשך שעה, מוצגים קטעים ממסעותיו האחרונים של פוטין ברחבי המדינה, לצד דיונים באולפן המשבחים אותו כמודל לעוצמה ולחמלה.

התכנית, שמשודרת ביוטיוב, משלבת קטעים מחופשת הקיץ של פוטין בערבות סיביר, שבמהלכם הוא נראה קוטף גרגרי יער ואוכל אותם. "אנחנו צריכים לאסוף אותם וללכת לחווה שיתופית", אמר פוטין, שאחוזי התמיכה בו, המעסיקים מאוד את הקרמלין, ירדו מ-80% ל-60% בשל משבר הפנסיות, הנתון הנמוך ביותר מאז סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014. אחרי ריכוך הרפורמות, הפופולריות של השליט הוותיק טיפסה לכ-70%.

פוטין מוצג לאורך הפרק כ"אבי האומה", שאוהב מאוד את ילדיה. בדיונים באולפן, האורחים היללו את הנשיא על כך שקיבל אחריות על צעדים קשים, אך הכרחיים, בעוד שהוא יכול היה להמתין עד לסוף כהונתו ב-2024.

לקריאה נוספת

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בחופשה בסיביר, 27 באוגוסט, 2018. רויטרס
פוטין שט באגם בסיביר/רויטרס

חוסנו הגופני של הנשיא, שבעבר צולם ליד טיגריסים וצולל אל תוך אגם קפוא, מוזכר גם הוא לאורך התכנית, שלפי המבקרים מזכירה תעמולה מימי ברית המועצות.

"תארו לעצמם, דובים אינם אידיוטים", אמר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב, שהתארח באולפן, כשנשאל אם הטיול לא היה מסוכן. "אם הם היו רואים את פוטין, הם היו מתנהגים בהתאם".

בקטע אחר, פסקוב פיאר את הרוך האנושי של פוטין. "הוא לא רק אוהב ילדים, הוא אוהב אנשים בכללי", אמר. "הוא אדם מאוד אנושי".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בחופשה בסיביר, 27 באוגוסט, 2018. רויטרס
"הדובים היו מתנהגים בהתאם". פוטין בהרים/רויטרס

התכנית זכתה ללעג ולביקורת מצד מבקרי פוטין.

העיתונאי דימיטרי קולזב כתב במאמר דעה באתר "זנק" כי התכנית מזכירה את התעמולה הלניניסטית והסטליניסטית. הוא גרס כי המאמצים לא יהיו יעילים כבעבר. "קשה לדמיין שב-2018, בעידן האינטרנט, הטרולינג והאירוניה, אפילו החלקים השמרנים ביותר באוכלוסייה יקבלו כזה נרטיב", כתב. "פוטין ואנשי יחסי הציבור שלו ממשיכים להאמין ללא תנאי בקסמה של הטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully