וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן פרסם סרטון שעורר סערה: "מכשיר הטרדות מיניות"

4.9.2018 / 23:55

שר הביטחון פרסם סרטון לקראת השנה החדשה בעמוד הפייסבוק שלו בהשראת הסדרה "זוהי אמריקה", במהלכו נראית אישה מוסלמית המצולמת מתחת לבורקה. בארגוני הנשים זעמו: "הופך הטרדות מיניות לבדיחה"

מתוך עמוד הפייסבוק של שר הבטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן הפיץ אתמול (רביעי) סרטון מיוחד ובו ברכה לקראת השנה החדשה בעמוד הפייסבוק שלו - ועל הדרך הצליח לעורר סערה. בסרטון המתכתב עם הסדרה החדשה של סשה ברון כהן "זוהי אמריקה", מככב בין השאר מי שהיווה השראה לדמות הראשית בסדרה - מתן גביש - כמדריך לוחמה בטרור. במהלך הסרטון מסביר גביש לשר ליברמן כיצד להתמודד עם איומי טרור.

באחד הקטעים בסרט, מסביר גביש לשר הביטחון כיצד יש לזהות טרוריסט מסווה. "עוד דרך לעשות זאת היא באמצעות מקל סלפי", הסביר גביש לליברמן תוך שהוא מציין כי אחת מהדרכים העומדות לרשות טרוריסטים להתחבא - היא באמצעות לבישת בורקה, בדומה לנשים מוסלמיות. "אתה מתחזה לתייר שמצלם את עצמו באמצעות מקל הסלפי", הסביר גביש ולאחר מכן הוריד את המקל והטלפון אל מתחת לבגדיה של לובשת הבורקה. "מהר, כמו שעושים עם רכב, בודקים במהירות מתחת לבורקה".

ברכת השנה הטובה של שר הבטחון שזכתה לגינוי מצד ארגוני הנשים: "עבירה פלילית". אתר רשמי
ליברמן, גביש והבורקה/אתר רשמי

הקטע המדובר עורר זעם רב בקרב ארגוני נשים בישראל. "בחירתו של שר הביטחון ליברמן להציג אקט של ביזוי מיני של נשים מוסלמיות כברכה לשנה החדשה היא עקומה ומעוותת", אמרה אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. "ליברמן מציג את הביזוי וההשפלה שעוברות נשים במסגרת בידוק ביטחוני כאקט מצחיק. צילום מתחת לחצאית הוא עבירה פלילית, ואילו סרטון זה מכשיר הטרדות מיניות והופך אותן לבדיחה. במקום לדאוג לביטחונן של נשים מעודד ליברמן הטרדות מיניות ומציגן כאקט שגרתי. על שר הביטחון להתנצל מיידית ולהוריד את הסרטון שמשאיר טעם רע מאוד עבור הצופות והצופים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"שר המקדם פגיעה והטרדת נשים"

מנכ"לית עמותת כולן, ברכה ברד, מתחה אף היא ביקורת נגד שר הביטחון. "עוד גבר ישן שלא מבין את העידן החדש שבו הוא נמצא", טענה. "יש הבדל גדול בין קומיקאי שמציג תכנים בצורה הומוריסטית לשר שאמור להיות אחראי על הביטחון של אזרחיות ואזרחי ישראל. אם השר ליברמן חושב שזה לגיטימי להציג בסרטון בכיכובו שיטות לצילום נשים מתחת לחצאית כחלק מצורך ביטחוני הוא לא צריך להיות שר ביטחון במדינת ישראל. זכותן של נשים לחיות בסביבה מוגנת ובטוחה ללא צורך לחשוש מגברים שעשויים להטריד אותן. שר ביטחון שמציג לראווה סרטון שכזה הוא לא שר שמקדם ביטחון הוא שר שמקדם פגיעה והטרדה בנשים".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון הומוריסטי לשנה החדשה וכך יש להתייחס אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully