וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייפון עוצמתי מכה ביפן: עשרה נהרגו, מיליון תושבים פונו מבתיהם

הסופה החזקה ביותר שפקדה את המדינה ברבע המאה האחרונה גרמה לנזק רב ולנפגעים. היא הביאה עמה גשמים עזים ורוחות במהירות של כ-172 קמ"ש. כ-3,000 תיירים נלכדו בנמל תעופה וחולצו בסירות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

לפחות עשרה בני אדם נהרגו בשל נזקי סופת טייפון עוצמתי שפגע ביפן - כך מסרו היום (רביעי) הרשויות. הסופה "ג'בי", שפגעה באזורים המערביים של מדינת האיים והביאה עמה גשמים עזים ורוחות במהירות של כ-172 קמ"ש. עוד כ-300 איש נפצעו בשל נזקי הסופה. כ-1.2 מיליון תושבים נותרו ללא חשמל ומספר דומה של אנשים פונה מבתיהם.

"ג'בי" היא הסופה החזקה ביותר שמכה במדינה ברבע המאה האחרונה והיא הוגדרה למשך זמן קצר כסופת על. היא מצטרפת לשורת אסונות טבע שאירעו ביפן בחודשים האחרונים, כולל גל חום חסר תקדים שגרם למותם של מאות בני אדם.

גלים גבוהים שנגרמו בשל טייפון ג'בי מתנפצים על נמל אקי, מערב יפן. רויטרס
גלים מתנפצים על נמל אקי/רויטרס

כ-3,000 תיירים נותרו במהלך הלילה בנמל התעופה קנסאי שבאוסקה. בטלוויזיה נראו תורים ארוכים של אנשים הקונים מזון ושתיה בחנות נוחות בנמל, המשמש חברות מקומיות ליצוא מוליכים. הממשלה מסרה כי הבוקר החל פינוי התיירים לנמל קובה הסמוך באמצעות סירות מנוע ואוטובוסים.

הרשויות הורו ליותר ממיליון איש להתפנות מבתיהם בשל אזהרות מפני גלים גבוהים, שיטפונות ומפולות בוץ. במפרץ אוסקה, מכלית דלק נסחפה מגשר, ובקיוטו, חלק מגג של תחנת רכבת קרס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

גלגל ענק שמסתובב בעקבות סופת הטייפון

ראש הממשלה שינזו אבה, שספג ביקורת על טיפולו בשיטפונות העזים שפקדו את יפן ביולי, כינס דיון חירום וקרא לתושבים "לנקוט זהירות ולהגן על חייהם", כולל להתכונן לאפשרות של פינוי מוקדם.

"הממשלה תמשיך לעשות כל שביכולתה כדי לטפל בבעיות הדחופות ביותר", אמר מזכיר הממשלה. בעיתון יומיורי דווח כי יידרשו בין כמה ימים לשבוע כדי לפתוח מחדש את נמל התעופה בקנסאי, בהתאם למידת הנזק.

באוזר פועלים מפעלי שבבים רבים, בהם של טושיבה, יצרנית כרטיסי הזיכרון השנייה בגודלה בעולם. דוברת מטעמה מסרה כי החברה עוקבת מקרוב אחרי ההתפתחויות וייתכן שהיא תידרש לייצא את מוצריה דרך נמלי תעופה אחרים.

מכוניות שניזוקו בסופת טייפון באוסקה, יפן, 4 בספטמבר 2018. רויטרס
מכוניות שניזוקו בסופה, באוסקה/רויטרס
תיירים בנמל התעופה קנסאי, מערב יפן, שנסגר בשל סופת טייפון, 5 בספטמבר 2018. רויטרס
תיירים תקועים בנמל התעופה קנסאי, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully