וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי ווטסאפ בהפסקה: צרפת מסלקת את הטלפונים הסלולריים מבתי הספר

הרפורמה שהבטיח מקרון נכנסה לתוקף עם שובם של התלמידים מחופשת הלימודים, והיא כוללת גם את הקטנת הכיתות. במסגרת האיסור, תלמידי היסודי וחטיבות הביניים ייאלצו לסגור או להפקיד את מכשיריהם האלקטרוניים. "חוק של המאה ה-21"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

רפורמות חדשות במערכת החינוך בצרפת נכנסו אתמול (שני) לתוקף עם תחילת שנת הלימודים, ובמסגרתן תלמידים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים לא יוכלו להשתמש בטלפונים הסלולריים שלהם לאורך יום הלימודים.

האיסור, שעבר בפרלמנט ואושר על ידי הממשלה ביולי בהתאם להבטחת הבחירות של הנשיא עמנואל מקרון, הוא חלק משורת שינויים שמוביל שר החינוך ז'אן-מישל בלנקר, כמו גם את הקטנת מספר התלמידים בכיתות. הוא נכנס לתוקף ב-5 באוגוסט, אך יושם בפועל רק אתמול עם סיום חופשת הקיץ.

השימוש בטלפונים סלולריים בזמן השיעור נאסר עוד ב-2010, אך החוק החדש כולל גם את ההפסקות ואת ארוחות הצהריים.

החוק מאפשר לבתי ספר לבחור אם ליישם את האיסור על תלמידים בני 15 ומעלה, ויש כמה חריגים לאיסור, כמו תלמידים בעלי מוגבלויות.

נשיא צרפת מקרון במזנון בבית ספר בלוואל, 3 בספטמבר 2018. רויטרס
הבטיח וקיים. מקרון עם תלמידים בקפיטריה בבית ספר בעיר לוואל, אתמול/רויטרס

במסגרת החוק, יצטרכו התלמידים לכבות את הטלפונים הסלולריים שלהם או להפקידם בלוקרים, ועל בתי הספר מוטלת האחריות להבטיח שהתלמידים מורחקים מהמכשירים.

החוק הועבר בשל החשש שהתלמידים הופכים לתלויים בסמארטפונים ובמכשירים אלקטרוניים אחרים ומוסחים על ידם. שר החינוך כינה זאת "חוק של המאה ה-21" ואמר כי הוא ישפר את המשמעת בקרב 12 מיליון התלמידים ברחבי המדינה.

"להיות פתוחים לטכנולוגיות העתיד אין משמעותו לקבל את כל השימושים שלהם", הסביר.

(עדכון ראשון 16:03)

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully