וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שיירת כוחות איראניים הותקפה ליד בסיס אמריקני בסוריה

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי בתקרית נהרגו שמונה לוחמים, בהם איראני ועוד שלושה זרים. לא ברור אם הקואליציה אחראית לתקיפה האווירית, שאירעה באזור שבו נרשמו בעבר עימותים בין הצדדים. התקיפה אירעה במקביל לפיצוצים המסתוריים בדמשק, שיוחסו לישראל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שמונה לוחמים התומכים במשטרו של בשאר אסד נהרגו בתקיפה אווירית בסמוך לבסיס אמריקני בסוריה - כך דיווח היום (שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. לפי הארגון, שעוקב אחרי המלחמה ממקום מושבו בבריטניה, בין ההרוגים היה איראני, ארבעה סורים ועוד שלושה לוחמים זרים. התקיפה הייתה בלילה שבין שבת לראשון, ולא ברור אם הקואליציה האמריקנית או גורם אחר אחרי לתקיפה האווירית.

"שיירה של כוחות איראניים ושל אחת המיליציות הותקפו מהאוויר בסמוך לבסיס א-תנף", אמר ראש הארגון רמי עבד א-רחמן.

באותו לילה, אירעו פיצוצים עזים בשדה התעופה אל-מזה בדמשק, שיוחסו על ידי הארגון הסורי לזכויות אדם לישראל. במשטר אסד דחו את הדיווחים על כך שהייתה זו התקפה ישראלית ואמרו כי הפיצוצים נגרמו בשל "קצר חשמלי". לא הייתה התייחסות עד כה לתקרית באזור הבסיס בא-תנף, הסמוך לגבול עיראק וירדן.

פיצוץ באזור שדה התעופה הצבאי אל-מזה, דמשק, סוריה, 2 בספטמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
פיצוצים באזור שדה התעופה אל-מזה בדמשק, שבת/מערכת וואלה! NEWS

באזור הבסיס, שהוקם ב-2016, התרחשו שורת תקריות בין הקואליציה האמריקנית הנאבקת בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לבין כוחות התומכים במשטר. אלו ניסו בכמה הזדמנויות לתקוף כוחות כורדיים, הנתמכים מהאוויר על ידי ארצות הברית, על אף אזור בטוח ברדיוס של 55 ק"מ סביב הבסיס.

בוושיגנטון רואים בבסיס אמצעי לשיבוש מאמציה של איראן לפתוח נתיב יבשתי מטהראן לחוף הים התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully