וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ה-FBI ניסה לגייס אוליגרכים רוסים כמודיעים נגד פוטין

במרכז המאמצים, שנחשפו בניו יורק טיימס, היה אולג דריפסקה, שותפו לשעבר של פול מנפורט, ראש הקמפיין לשעבר של טראמפ. הגורמים שסיפרו על התכנית הסודית אמרו כי הם עשו זאת מחשש שהנשיא ואנשיו ישתמשו בה כדי לערער על חקירת התובע המיוחד מולר

צילום: CNN עריכת וידאו:ניר חן

ארצות הברית ניסתה לגייס את האוליגרך אולג דריפסקה, המקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כמודיע - כך דווח אתמול (ראשון) ב"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, בין 2014 ל-2016 ניסו ה-FBI ומשרד המשפטים לשכנע את איש העסקים לעבור צד ולהעביר מידע על הפשע המאורגן ברוסיה וכן על קשרים אפשריים בין מוסקבה לקמפיין הבחירות של טראמפ.

לפי גורמים רשמיים בעבר ובהווה, המאמצים היו חלק מיוזמה אמריקנית מסווגת להשיג שיתוף פעולה עם כמה אוליגרכים רוסים. עוד דווח שככל הנראה, המאמצים לא צלחו. לפי גורם המעורה בנושא, דריפסקה אמר כי הוא אינו מסכים עם החוקרים על הנושאים שהעלו בפניו במהלך הפגישות שהתקיימו בספטמבר 2015 ובשנה שלאחר מכן, חודשיים אחרי שה-FBI החל בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות.

בין הגורמים שהיו מעורבים במאמצים הללו היו ברוס אוהר, בכיר במשרד המשפטים, והמרגל הבריטי לשעבר כריסופר סטיל, הנתונים למתקפות חוזרות ונישנות של טראמפ בשבועות האחרונים. סטיל שימש כמתווך בין הצדדים והוא דן עם אוהר עוד בנובמבר 2014 על האפשרות לגייס את דריפסקה.

האוליגרך הרוסי אולג דריפשקה, 2015. רויטרס
הופתע על ידי סוכני FBI בביתו. דריפסקה/רויטרס

עוד דווח כי במפגש השני עם האוליגרך הרוסי, הופיעו סוכני FBI בהפתעה בביתו בניו יורק ותחקרו אותו אם שותפו לשעבר פול מנפורט היה גורם מתווך בין קמפיין טראמפ לרוסיה. כמה שבועות קודם לכן עזב מנפורט את הקמפיין, שאותו הוביל במשך כחמישה חודשים. גורם המעורה בשיחות אמר כי דריפסקה דחה את התיאוריות שהעלו לגביו תפקידו של מנפורט ולגבי כל קשר אפשרי בין הקרמלין למחנה של המועמד הרפובליקני דאז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הגורמים, ששמרו על עילום שם כדי לדון בתכנית הסודית, אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי הם חוששים שהחשיפה עלולה לפגוע בביטחון הלאומי - אולם הם הוסיפו שהם לא רוצים שהאופי הודי שלה תאפשר לטראמפ ולבעלי בריתו לברור עובדות ולהציג אותן ללא הקשר כדי לפגוע בחקירת התובע המיוחד רוברט מולר. טראמפ מכנה את החקירה שלו "ציד מכשפות" ומכחיש כל שיתוף פעולה בין הקמפיין שלו לרוסיה.

אוהר עומד במוקד בשל פגישותיו עם סטיל, המרגל הבריטי לשעבר שחיבר את הדוח השנוי בחמלוקת על טראמפ ועל רוסיה, ועם גלן סימפסון, מייסד חברת Fusion GPS, ששכרה את שירותיו של סטיל כדי לערוך מחקר על טראמפ. אשתו של אוהר, נלי, עבדה גם היא עם החברה.

לטענת הרפובליקנים, דוח סטיל, הכולל מידע צהוב ולא מאומת על טראמפ ורוסיה, שימש את ה-FBI כדי להשיג אישור לעקוב אחרי קרטר פייג', יועצו לשעבר של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully