וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואני רק רציתי לשיר עם ביונסה

לי גיא-רון

2.9.2018 / 11:14

חשבתם פעם כמה מילים אתם מבזבזים בשיחות סתמיות על שטויות, קללות וריבים? לי גיא-רון לא מדברת, לא יכולה לשיר עם הזמרת האהובה עליה, ולא יכולה לקרוא לכם ברחוב. אבל היא מבטיחה שיש גם יתרונות

אני לי גיא-רון ואני רוצה שיתייחסו אלי באהבה ובכבוד. בת 24. גרה בתל אביב. יש לי שני הורים מדהימים ואחיות שלפעמים מציקות, כמו לכולם. אבל, יש עוד משהו חשוב וגדול שמאפיין אותי - אני אוטיסטית, שלא יכולה לדבר אבל יש לה מה להגיד. יותר מהכול אני רוצה שישמעו אותי, שיתייחסו אלי ושיבינו אותי. לא כי אני אוטיסטית, אלא כי אני חכמה, רהוטה ומצחיקה. כי יש לי מה לומר וכי אני מאמינה שכדאי לכם להקשיב. אני רוצה לדבר מבעד לאילמות. לפעמים אני גם צועקת מבעד לאילמות. חזק. שישמעו.

לי גיא-רון. ראובן קסטרו
לי גיא-רון (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

אני רוצה לשיר עם ביונסה. אני מוותרת על האפשרות לעלות איתה על במה, למרות שגם זה יהיה נחמד. רק רוצה לשיר עם ביונסה כשהיא ברדיו, כשאני שומעת את השיר שלה מתנגן. אני רוצה לשיר מכל הלב ולדעת שכולם יכולים לשמוע אותי. אני רוצה לצעוק על האחיות שלי כשהן מעצבנות אותי ולריב עם אימא שלי כשהיא דואגת ולקרוא לאדם שזיהיתי ברחוב. אני רוצה לשבת בארוחה משפחתית ולדבר על השבוע שלי, לספר בקול מה עבר עליי. אבל יותר מהכל - אני רוצה לשיר עם ביונסה. אני לא יכולה. לא כי ביונסה אינה זמרת טובה ולא מפני שאין לי מה לומר, אלא בגלל שאין לי קול. משום שאני לא מצליחה להוציא אותו מעצמי, מהפה, אלא רק כשאני כועסת וצועקת.

אני אילמת, ולהיות אילמת בעולם זה מורכב. הקשיים ברורים אבל תתפלאו לשמוע שיש גם הרבה יתרונות. להיות אילמת משמע להיות ממש קשובה לאחר - לכול בו: לשמוע את המילים שיוצאות לו מהפה, לקרוא את הבעות הפנים שלו, להרגיש את שפת הגוף שלו, לדעת ולהבין למה בדיוק התכוון האדם שמולי, גם אם זה לא בדיוק מה שהוא אמר. אני יכולה לקרוא אתכם - אתם המדברים. בלי שתשימו לב, אני כבר אדע עליכם המון. להיות אילמת משמע גם שהאנשים שאיתי ולידי לא זקוקים למילים כדי לדבר. לפעמים, אנחנו יכולים לתקשר בשקט גמור, מבלי שאף אחד מאיתנו יוציא מילה מפיו. להיות אילמת זה לא להיות תלוי בדיבור כדי להביע את עצמי. האילמות מדרבנת אותי להיות יצירתית ולגרום לאנשים שמסביבי להיות יצירתיים גם הם, כדי שנוכל להבין זה את זו.

ביונסה. GettyImages
גם אני רוצה לשיר מכל הלב. ביונסה בהופעה (צילום: GettyImagebank)/GettyImages
"אנשים מבזבזים את היכולת הנפלאה שלהם על קללות, ריבים, ושיחות סתמיות"

להיות אילמת הוא מצב, שגורם לי להבין באמת, אבל ממש באמת, מה היא שפה ומה המשמעות שלה, להעריך את האנשים שמסביבי על כל המאמצים שהם משקיעים כדי לתקשר איתי, להיווכח איך באופן יום יומי אנשים מדברים מבזבזים את היכולת הנפלאה שלהם על תכנים שטותיים, קללות, ריבים ושיחות סתמיות, שלא באמת תורמות לקידום איכות חייהם. אבל מצד שני, זו גם היכולת להעריך ולהתפעל מדברים שאולי עבור כל אחד מכם הם מובנים מאליהם: שיר טוב, זמר או זמרת עם יכולות שירה מופלאות ולפעמים גם בדיחה טובה ומתוזמנת היטב, שגוררת אחריה שאגות של צחוק, להעריך אנשים שיודעים להגיד את הדבר הנכון בזמן הנכון ואת אלו שיודעים לדבר ולבטא רגשות של עצב וכאב, ולא פחות מכל זה - גם להעריך וליהנות מהשקט. אותו שקט, שאנשים נרתעים ממנו ושיכול אף להיות כל כך נפלא.

להיות אילמת שהיא גם אוטיסטית, זה להיות חריגה בהמון מובנים. להיות באופן תמידי זאת שגוררת מבטים וסימני שאלה, אבל אין לה באמת היכולת להסביר ולענות. מן תחושה של חוסר אונים ותלות בלתי פוסקת באנשים סביבי, שלמזלי הרב תמיד מקיפים אותי באהבה ומונעים ממני תחושה שאני בעייתית. כאלה שעוזרים לי להציף את היתרונות שבי ולהבין שאין מכשול שלא אוכל לצלוח. תכירו אותי ותיווכחו שזו משימה לא פשוטה כלל ועיקר, אבל שווה. שווה מאוד.

אני בת מזל, ועם השנים גם עוברת תהליכים, שעוזרים לי להבין ולהכיל את כל הכעסים, המוצדקים אני חושבת, ולקבל את עצמי מבלי לשאול למה אני ולמה זה קרה דווקא לי. אני גם מרגישה שזו שאלה שהמשפחה שלי אף פעם לא שאלה.
למדתי לקבל את הטוב שבי ובעולמי וליהנות , הבנתי ששוני הוא לפעמים מתנה.

אז מה בעצם אני מנסה לומר? - עצרו רגע ולמדו להעריך את כל היכולות הפשוטות והברורות מאליהן שלכם, גם אם זה סתם לדבר. בחרו את מילותיכם בקפידה , כי יש להן משמעות. הקשיבו לבני המשפחה ולחברים שלכם, כי המילים שלהם חשובות. חבקו את החסרונות שלכם, כי להכל יש פתרון. עשו הכל כדי לאהוב את עצמכם ואת העולם. מה יש להפסיד? מילה של לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully