וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האמריקני לשעבר נגד נתניהו: "האמון האישי בינינו אבד"

ג'ון קרי מתאר בספרו החדש את מערכת היחסים הסבוכה עם ראש הממשלה, וחוזר לרגעי המחלוקת הרבים שהיו בין נתניהו לממשל אובמה. קרי האשים בהדלפת טיוטת הפסקת אש חסויה בידי נתניהו, וכינה את נאומו בקונגרס "מכה מתחת לחגורה"

עריכה: מתן חדד

שר החוץ לשעבר של ארצות הברית ג'ון קרי מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו בספרו החדש שצפוי להתפרסם בשבוע הבא. בקטעים מספרו שפורסמו בסוף השבוע ב"ג'ואיש אינסיידר", כתב קרי כי נתניהו הדליף את טיוטת הסכם הפסקת החשאי בין ישראל לחמאס במבצע "צוק איתן" בשנת 2014. "היינו באמצע השיחות שמבוססות על הטיוטה, ועכשיו אני רואה את זה באמצעי התקשורת? זה מקומם", אמר קרי לנתניהו. "רעיון הפסקת האש ההומניטרית היה שלך, ועכשיו אתה מדליף את המסמך וגורם לי להישמע כאילו אני מקדם את עמדת חמאס?", אמר לנתניהו בשיחת טלפון. קרי כתב כי לאחר המקרה אבדה נקודת האמון האישי בין השניים.

מקרה אחר שבו נפגע האמון בין השניים היה נאומו של נתניהו בקונגרס בשנת 2015 שזכה לביקורת על התערבות לכאורה של ראש הממשלה בבחירות בארצות הברית. "בתור תומך ללא תנאים בישראל, שתמיד ראה את המחלוקות שלי עם נתניהו כעקרוניות ולא אישיות, התאכזבתי ממנו מאוד. לדעתי היינו זכאים ליותר מהנאום שהיכה בנו מתחת לחגורה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי.. AP
נתניהו וקרי לאחר פגישתם בשנת 2016/AP

בדצמבר 2016, החליטה מועצת הביטחון של האו"ם כי הבנייה בשטחי יהודה ושומרון אינה חוקית. 15 מדינות הצביעו בעד ההחלטה ואילו ארצות הברית החליטה שלא להטיל וטו על ההחלטה, באופן שעורר ביקורת רבה נגד ממשל נשיא ארצות הברית הקודם ברק אובמה.

"כולנו הבנו את הסערה הפוליטית שעתידה להתרחש אם לה נטיל וטו על ההצעה. היו כאלה שהציעו שלא ננהג כפי שנהגנו בגלל הביקורת שהופנתה אלינו. לעומת זאת, הנשיא אובמה החליט לא לקבל החלטה נגד האינטרסים האמריקניים רק בגלל החשש מביקורת פוליטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נאום נתניהו בקונגרס. רויטרס
נתניהו בנאומו בקונגרס בשנת 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully