וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים לא מצליחים לישון: דרום קוריאה תאסור על מכירת קפה בבתי ספר

החל מאמצע החודש הבא יוצאו המשקאות עתירי הקפאין מהקפיטריות וממכונות השתייה בבתי הספר היסודיים ובחטיבות במדינה. המהלך הוא חלק מקמפיין נרחב של סיאול לצמצום השמנת היתר בקרב הדור הצעיר

בית קפה בסיאול, קוריאה הדרומית, 2018. AP
החיילים האמריקנים הביאו את הטרנד לקוריאה הדרומית. בית קפה בסיאול/AP

קוריאה הדרומית צפויה לאסור על מכירת קפה בבתי ספר, במטרה לקדם תזונה בריאה יותר בקרב התלמידים והמורים - כך דווח אתמול (חמישי) ב"גרדיאן". לפי המשרד לביטחון המזון והתרופות, כל מכונות השתייה והקפיטריות בבתי הספר היסודיים והחטיבתיים יפסיקו למכור מוצרי קפה עד 14 בספטמבר.

"השינוי נועד ליצור הרגלי אכילה בריאים יותר בקרב ילדים ונערים", מסר גורם במשרד, שצוטט בקוריאה טיימס. "אנחנו נבטיח שמכירת קפה תיאסר בבית הספר ללא יוצא מן הכלל".

האיסור הוא חלק מקמפיין נרחב יותר של הרשויות נגד צריכת מזון ושתייה עשירים בקלוריות ובקפאין, והוא ייכנס לתוקף אחרי דיווחים על כך שכמה תלמידים סובלים מדפיקות לב גבוהות בשל שתיית קפה. הרשויות נימקו את ההחלטה בסימפטומים אחרים כמו עייפות, הפרעות שינה ועצבנות.

רבים מהתלמידים צורכים קפה או משקאות אנרגיה כדי להישאר ערניים במטרה להצליח במערכת החינוך התחרותית והנוקשה של קוריאה הדרומית.

181 כוסות קפה בשנה

לפי סקר שוק של חברת Euromonitor, דרום קוריאנים שותים 181 כוסות קפה בשנה בממוצע, הכמות הגבוה ביותר באסיה בפער ניכר. בארצות הברית, לצורך השוואה, הצריכה הממוצעת היא של 266 כוסות קפה בשנה.

משקאות קפה מסוכרים הפכו לפופולריים בשנות ה-50, עם הגעתם של אלפי חיילים אמריקניים. בשנים האחרונות, נפתחו בתי קפה בכל פינת רחוב. בסיאול הבירה, שהיא גם העיר הגדולה ביותר במדינה, יש יותר מ-18 אלף בתי קפה - יותר ממספר חנויות הנוחות.

מוקדם יותר השנה הוגבלה מכירת משקאות אנרגיה בבתי ספר, לצד איסור על שידור פרסומות למזון מהיר, חטיפים ומשקאות עתירי קפאין בשעות שבהן משודרות תכניות של ילדים.

הרשויות במדינה מנסות לצמצם את העלייה בשיעור השמנת היתר בקרב תלמידים. לפי נתוני הממשלה, כ-17% מתלמידי בית הספר היסודי והחטיבה סובלים מהשמנת יתר, עלייה של 5% בהשוואה לעשור הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully