וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין באזכרת פרס: הסולידריות הישראלית עומדת למבחן

במלאת שנתיים למותו של הנשיא לשעבר נערך טקס ממלכתי לזכרו בהר הרצל. ריבלין: היית מטובי בניה של המדינה ואחד הבולטים שבחוזיה. בתו של פרס: אבי שב ואמר כי חוסנה של ישראל הוא בלכבד כל אדם שנברא בצלם

צילום: רוני כנפו

(הלווייתו של פרס, לפני שנתיים)

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (שישי) באזכרה הממלכתית לשמעון פרס - שקדם לו בתפקיד - כי בחודשים האחרונים הסולידריות בחברה הישראלית "עומדת למבחן". בדבריו הוסיף ריבלין כי "יש ששואלים עד כמה המדינה שלנו באמת שייכת לכולם, באמת טובה לכולם" וכי פרס "ידע להסביר כמה כולנו קשובים ואחראים זה לזה".

על אופיו של הנשיא לשעבר אמר ריבלין כי הוא חלם "את דמותה של המדינה שתקום ואחרי שקמה היה אחד מטובי בנאיה ואחד הבולטים שבחוזיה". לדבריו, "יש השואלים, עד כמה המדינה שלנו באמת שייכת לכולם, באמת טובה לכולם, באמת רוצה את כולם"; ואילו פרס "ידע תמיד להסביר כמה כולנו קשורים זה לזה, כמה כולנו אחראים זה לזה".

בתו של פרס, צביה ולדן, אמרה כי אביה "שב ואמר כי חוסנה של ישראל הוא בכיבוד כל אדם שנברא בצלם". לדבריה, הפן החברתי במורשתו של אביה פחות מוכר מזה הביטחוני. אולם, "את אותה יכולת ביצוע לכור (בדימונה, מ.ה.) הוא העמיד לטובת מוסדות המבטיחים את עתיד אלה שנגזר עליהם להתמודד עם קשיים אין סופיים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין באזכרה הממלכתית לשמעון פרס בהר הרצל, 31 באוגוסט 2018. יצחק קלמן/TPS, תצפית TPS
ריבלין בהר הרצל, היום/תצפית TPS, יצחק קלמן/TPS

באירוע שאורגן בין השאר על ידי מרכז פרס לשלום, השתתפו גם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ויו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג שהניחו זרים. את הממשלה ייצג סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז ונציג הכנסת היה ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני).

בתו של שמעון פרס צביה ולדן באזכרה הממלכתית במלאת שנתיים למותו פרס בהר הרצל, 31 באוגוסט 2018. יצחק קלמן/TPS, תצפית TPS
צביה ולדן באזכרת אביה בהר הרצל, היום/תצפית TPS, יצחק קלמן/TPS
מצבתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, 27 באוקטובר 2016. באדיבות המצולמים
המצבה של שמעון פרס/באדיבות המצולמים
שמעון פרס, דצמבר 2004 בוועידת מפלגת העבודה. רויטרס
שנתיים למותו. שמעון פרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully