וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות טראמפ-מקיין: איך נפרדים מיריבים פוליטיים לאחר מותם?

30.8.2018 / 17:00

מהפרידה הצוננת של הנשיא מיריבו ועד להזזת עצמות פרנקו בספרד - אורן נהרי סוקר בתכניתו וואלה! גלובל את נושא זיכרון מנהיגים. וגם: מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אבי גיל ומחבר הספר "נוסחת פרס": "הטעות הכי גדולה מאז הסכמי אוסלו היא הרחבת ההתנחלויות"

עריכת וידאו: אביעד בללי

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם:

ג'ון מקיין, גיבור בעיני ארצות הברית כולה - למעט הנשיא טראמפ - הלך לעולמו. קצין וג'נטלמן, סנאטור מוערך, וטראמפ סירב לחתום על הודעת-אבל שתכלול את המילה "גיבור", והוציא ציוץ טוויטר יבשושי. סגירת חשבונות עד הקבר, ומעבר לו.
בפתח התכנית, על רקע דברים אלה ודוגמאות נוספות, שואל נהרי את השאלה:
מה עדיף - צביעות והכחשה? או אמירת אמת, גם ברגע שבו המשפחה כואבת והאומה, או חלקה, מתאבלת?

במרכז התכנית נהרי משוחח עם אבי גיל, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ, איש סודו של שמעון פרס, כיום עמית בכיר במכון לתכנון מדיניות יהודית ומחבר הספר "נוסחת פרס" שיצא לאור השנה. בין היתר אומר גיל על הסכם אוסלו, המושמץ בעשורים האחרונים בישראל, כי: "הפלסטינים עשו טעויות קשות לאחר ההסכם, אבל גם אנחנו שגינו", ומסביר: "באוסלו הפלסטינים הסכימו להסתפק ב-24% משטח ארץ ישראל ההיסטורית, החלום הגדול שלהם. מאז ההסכם אנחנו יותר משילשנו את מספר המתנחלים וההתנחלויות באזור. הם אומרים - רימיתם אותנו. איזו תשובה טובה יש לנו לזה?" כן מדגיש גיל כי למרות השמצות ההסכם, לא ניתנה בעשורים האחרונים אלטרנטיבה לאוסלו, להוציא כיבוש כל השטח.

בחלקה האחרון של התכנית מזכיר אורן נהרי את החלטתה של ספרד להוציא את עצמות הגנרל פרנקו מהמוזוליאום הענקי ב"עמק הנופלים" על רקע התנגדותה של משפחת פרנקו, וסוקר דוגמאות בינלאומיות נוספות של ויכוחים ועימותים סביב הדרך הנכונה להנציח גיבורי תקופות אפלות בחיי אומה.
ובישראל, להבדיל כמה הבדלות - פסל האנס משה קצב מוצב עדיין בבית הנשיא. האם כשילכו העבריינים המורשעים קצב ואולמרט לעולמם הם ייטמנו בהר הרצל, בחלקת גדולי האומה?
צפו בתכנית.

וואלה גלובל 34 ה29 לאוגוסט אבי גיל. מערכת וואלה!
"איו אלטרנטיבה לאוסלו". אבי גיל/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully