וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפזו קורס, החוב צומח: ארגנטינה נקלעה למשבר כלכלי חריף

הנשיא מקרי אמר כי ממשלתו ביקשה מקרן המטבע הבינלאומית להאיץ את הסיוע בסך 50 מיליארד דולר, אחרי שהמטבע המקומי איבד כ-40% מערכו השנה. זאת בסימן לייאוש בבואנוס איירס מהגעה לחדלות פירעון

הפגנה מחוץ לארמון הנשיאות בבואנוס איירס, ארגנטינה, בשל המשבר הכלכלי, 29 באוגוסט 2018. רויטרס
הפגנה בבואנוס איירס מול ארמון הנשיאות בשל המשבר הכלכלי, אתמול/רויטרס

ממשלת ארגנטינה ביקשה אתמול (רביעי) שחרור מוקדם של חבילת סיוע בגובה 50 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית בעקבות ההחרפה במשבר הכלכלי. הנשיא מאוריסיו מקרי אמר כי הצעד נועד להשיב את הביטחון בכלכלתה של ארגנטינה, אחרי שהפזו איבד כ-40% מערכו מול הדולר מאז תחילת השנה והאינפלציה גאתה. המשקיעים חוששים שארגנטינה לא תוכל לשלם על החוב הכבד שלה ובעקבות זאת תגיע לחדלות פירעון.

יו"ר קרן המטבע, כריסטין לגאר, אמרה כי הקרן בוחנת כיצד לחזק את ההסכם ולשנות את שלביו. "אני מביעה את תמיכתי במאמציה של ארגנטינה ואת מוכנותנו לסייע לממשלה בפיתוח המדיניות החדשה שלה", מסרה. הממשלה התחייבה להיאבק באינפלציה הדו-ספרתית שלה ולקצץ בהוצאות הציבוריות.

ההחלטה להאיץ את תכנית החילוץ מעידה על ייאוש גובר בקרב הממשלה בבואנוס איירס. כשהתנאים על ההלוואה מקרן המטבע הוסכמו במאי, הנשיא אמר כי הוא מצפה שהכלכלה תתאושש וכי אין לו כוונה להשתמש בכסף.

באופוזיציה האשימו את מקרי השמרן באחריות למשבר, בין היתר בשל החלטתו לבטל את השליטה על ההון ולקצץ בתכניות סוציאליות. רוב האזרחים בארגנטינה מתעבים את קרן המטבע ומאשימים אותה בקריסה הכלכלית ב-2001 אחרי שהיא סירבה להעניק למדינה סיוע כלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully