וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "סין מפעילה לחץ אדיר על קים בגלל מלחמת הסחר"

30.8.2018 / 1:42

הבית הלבן פרסם הודעה בשמו של נשיא ארה"ב שבה נכתב כי יחסיו עם מנהיג קוריאה הצפונית "טובים", זאת לאחר ביטול נסיעות של שר החוץ פומפאו למדינה. טראמפ אמר כי הסיוע שמעניקה בייג'ינג לפיונגיאנג "לא מועיל כלל", וכי יימנע מהקצאת כסף ל"משחקי מלחמה" עם קוריאה הדרומית

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב הלילה (חמישי) כי יחסיו עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און "טובים" וכי הוא לא רואה סיבה להוציא כסף רב על "משחקי מלחמה" עם קוריאה הדרומית. בהודעה שפרסם הבית הלבן מטעם הנשיא נכתב כי טראמפ מאמין שפיונגיאנג המצאת תחת "לחץ אדיר" מצד סין בעקבות מלחמת הסחר בינה לבין ארצו. לדברי טראמפ, "בייג'ינג מסייעת בהעברת דלק, דשנים ושחורות לקוריאה הצפונית, אך הדבר לא מסייע כלל!"..

בתחילת השבוע הודיע טראמפ על ביטול ביקורו המתוכנן של שר החוץ מייק פומפאו בפיונגיאנג. על פי הדיווח ב-CNN, קוריאה הצפונית הזהירה כי השיחות עם ארצות הברית "נמצאות על כף המאזניים ועלולות להיכשל", דבר שהוביל להחלטת טראמפ לבטל את הביקור.

הדרדרות ביחסי ארה"ב-צפון קוריאה - טראמפ ביטל את ביקורו של שר החוץ פומפאו. רויטרס
הדרדרות ביחסי ארה"ב-צפון קוריאה - טראמפ ביטל את ביקורו של שר החוץ פומפאו/רויטרס

בביטול הביקור של פומפאו, הודה טראמפ לראשונה מאז הפסגה עם קים ביוני כי מאמציו לפרק את קוריאה הצפונית מנשק גרעיני נקלעו למבוי סתום. גורמי מודיעין וביטחון אמריקניים הביעו ספק כמה פעמים מאז על נכונותה של קוריאה הצפונית לוותר על הארסנל הגרעיני והם לא צפו שביקורו הרביעי של שר החוץ בפיונגיאנג, והשני מאז הפסגה, יניב תוצאות חיוביות.

בניגוד להודעת הבית הלבן הלילה, שר ההגנה ג'יימס מאטיס אמר ביום שלישי כי ארצות הברית לא מתכננת להשעות תרגילים צבאיים נוספים עם קוריאה הדרומית. "נקטנו צעד כדי להשעות כמה מהתרגילים הגדולים כמחווה של רצון טוב לקראת הפסגה בסינגפור", אמר מאטיס. "הפעם אין לנו תכניות להשעות עוד תרגילים". עם זאת, לדבריו, עדיין לא התקבלו החלטות לגבי תרגילים גדולים בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully