וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירושלים ילד עד גיל תשע לא חוצה לבד. ילדה זה כבר סיפור אחר

שלטים שנתלו בשכונת קריית יובל בירושלים עוררו סערה בקרב התושבים, לאחר שהציגו רק ילדים בנים חוצים את הכביש. "12 שלטים, ובאף אחד מהם אין ילדה", זעם חבר המינהל הקהילתי. ובינתיים הרלב"ד והעירייה מחליפות האשמות

שלטי הרלב"ד לזהירות בדרכים בשכונת קריית יובל כוללים תמונות של בנים בלבד. פייסבוק, צילום מסך
איפה הילדות? הקמפיין שעורר סערה/צילום מסך, פייסבוק

"ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד", נכתב בשלטים שנתלו בשכונת קריית יובל בירושלים במסגרת קמפיין הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לקראת פתיחת שנת הלימודים. השלטים שנתלו ברחוב הנטקה בשכונה כוללים תמונות של בנים בלבד חוצים מעברי חצייה, דבר שעורר ביקורת בקרב תושבי השכונה, שעומדת מזה שנים במרכז המאבק של חילונים נגד התחרדות שכונות.

"זה שילדה עד גיל 9 יכולה לחצות לבד את הכביש - ומצדכם שתידרס - זה בזיון, וזה לגמרי באחריותכם", כתב חבר המינהל הקהילתי בקרית יובל ערן בנאי. "12 שלטים, ובאף אחד מהם אין ילדה. תתביישו! (שלא לדבר על ילדים חילונים בשכונת קריית היובל ש-80% מתושביה אינם חרדים, אבל את החילונים ממילא דורסים כל הזמן)".

שלטי הרלב"ד לזהירות בדרכים בשכונת קריית יובל כוללים תמונות של בנים בלבד. פייסבוק, צילום מסך
תמונות הקמפיין/צילום מסך, פייסבוק

איתמר, תושב בשכונה, סיפר כי גם הוא נתקל בשלטים האלה היום. "מדובר במיזוגיניה, בהדרת נשים, ואני לא מבין איך זה קורה, מי עומד מאחורי קמפיין כזה הזוי. זה סימן של התחרדות". מהעירייה נמסר כי "מדובר בקמפיין ארצי של הרלב"ד, לעירייה אין כל נגיעה לתכנים בו ויש לפנות אליהם. העירייה לא מדירה נשים או ילדות המופיעות תדיר בפרסומי העירייה".

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר כי "הרלב"ד פועלת בנושאי הסברה באופן מותאם לאוכלוסיות השונות, בכדי שמסרי הבטיחות יועברו בצורה הטובה ביותר, על פי המאפיינים השונים של ההיפגעות ושל אופי ההסברה המדוייק לכל אוכלוסייה, בכדי להציל חיים. תליית שלטי ההסברה העירוניים ומיקומם נעשה ע"י מטה הבטיחות העירוני ולא ע"י הרלב"ד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"השילוט נתלה בסמוך לשכונת בית וגן, בה יש ריבוי מוסדות לימוד חרדים ולכן המסר מותאם. הרלב"ד תמשיך לפעול באופן מותאם ובכל אוכלוסייה, כדי להציל חיים. לצערנו מדובר בפרשנות מגמתית ולא נכונה וצר לנו שבנושא חשוב כבטיחות בדרכים, יש מי שמחפש מקום לפגם".

חברת הכנסת רחל עזריה המתמודדת לראשות העיר פנתה ולרשות: "לא יכול להיות שהתשובה לתופעת תלישת השלטים, שאותה חרדים קיצונים מובילים, תהיה פרסום תמונות ללא נשים וילדות. זו הענקת פרס לקיצוניים. אני דורשת מהעירייה ומהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להתעשת מיד ולתלות בקרית יובל שלטים הפונים לילדות ולילדים כאחד", אמרה עזריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully