וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השיחות עלולות להיכשל": המכתב הצפון קוריאני שהרגיז את טראמפ

28.8.2018 / 18:06

ב-CNN דווח כי המכתב שהוביל את נשיא ארה"ב לבטל את ביקור פומפאו בפיונגיאנג כלל איומים על כך שבמקרה של קריסת המגעים, היא תחדש את פעילותה הגרעינית. משטרו של קים דורש להכריז על סוף המלחמה, אך בממשל מתנגדים עד להשלמת פירוק תכנית הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

קוריאה הצפונית הזהירה כי השיחות עם ארצות הברית "נמצאות על כף המאזניים ועלולות להיכשל" במכתב שהועבר לשר החוץ מייק פומפאו - כך דיווחה היום (שלישי) רשת CNN, שציטטה גורמים המעורים בנושא. עוד איימה פיונגיאנג לחדש את פעילות הגרעין והטילים שלה במקרה שלא תושג פשרה והמשא מתן ייכשל.

במהלך הלילה דווח בוושינגטון פוסט כי המכתב הוביל להחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבטל את הביקור המתוכנן של פומפאו בפיונגיאנג, אך תוכנו לא היה ידוע פרט לכך שהיה "תקיף".

לפי CNN, במכתב נאמר כי מנהיג הצפון קים ג'ונג און חש שהתהליך עלול שלא להתקדם. "ארצות הברית עדיין לא מוכנה לעמוד בציפיות ביחס להתקדמות לעבר הסכם שלום", נכתב, לפי הדיווח. המלחמה, שהתחוללה בין 1950 ל-1953, הסתיימה רק בשביתת נשק, כך שהצדדים עדיין נמצאים מבחינה טכנית במצב מלחמה.

הדרדרות ביחסי ארה"ב-צפון קוריאה - טראמפ ביטל את ביקורו של שר החוץ פומפאו. רויטרס
השיחות עלו על שרטון. טראמפ וקים בפסגה בסינגפור ביוני/רויטרס

המשטר הקומוניסטי הבהיר כי הוא רואה בסיום המלחמה באופן רשמי צעד חיוני להפחתת המתיחות בחצי האי. ארצות הברית מסרבת לעשות זאת ומתנה את ההכרזה בפירוק הארסנל הגרעיני של קוריאה הצפונית.

לפי הדיווחים, המכתב נשלח על ידי ראש סוכנות הביון לשעבר של קוריאה הצפונית קים יונג צ'ול, המנהל את המגעים מול פומפאו, אך לא ברור כיצד הועבר. ב"וושינגטון פוסט" דווח כי קוריאה הצפונית הגבירה את התקשורת שלה עם הממשל דרך המשימה הדיפלומטית שלה באו"ם.

ביום ראשון האשימה התקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית ב"הונאה" ו"תכנון מזימה פושעת" נגדה, אך היא לא ציינה את הביקור המתוכנן של פומפאו, שעליו הוכרז ביום חמישי, יום לפני הודעת טראמפ. שר החוץ של ארצות הברית, המוביל את השיחות מול פיונגיאנג, היה אמור להציג את השליח המיוחד החדש, סטיבן ביגאן.

הבית הלבן ומחלקת המדינה טרם הגיבו לדיווחים בכלי התקשורת על המכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מייק פומפאו ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג, אפריל 2018. AP
בממשל לא סברו שהמפגש יניב תוצאות. פומפאו וקים, אפריל/AP

בביטול הביקור של פומפאו, הודה טראמפ לראשונה מאז הפסגה עם קים ביוני כי מאמציו לפרק את קוריאה הצפונית מנשק גרעיני נקלעו למבוי סתום. גורמי מודיעין וביטחון אמריקניים הביעו ספק כמה פעמים מאז על נכונותה של קוריאה הצפונית לוותר על הארסנל הגרעיני והם לא צפו שביקורו הרביעי של שר החוץ בפיונגיאנג, והשני מאז הפסגה, יניב תוצאות חיוביות.

בתוך כך, שר החוץ האמריקני ג'יימס מאטיס אמר היום כי ארצות הברית לא מתכננת להשעות תרגילים צבאיים נוספים עם קוריאה הדרומית. "נקטנו צעד כדי להשעות כמה מהתרגילים הגדולים כמחווה של רצון טוב לקראת הפסגה בסינגפור", אמר מאטיס. "הפעם אין לנו תכניות להשעות עוד תרגילים". עם זאת, לדבריו, עדיין לא התקבלו החלטות לגבי תרגילים גדולים בשנה הבאה.

(עדכון ראשון 13:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully