וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחטפה ועונתה במשך חודשיים: אונס קבוצתי של בת 17 מסעיר את מרוקו

נערה ששמה חדיג'ה, שלא העזה לחשוף את שם משפחתה, סיפרה בריאיון מצמרר כי חוטפיה קעקעו את גופה ומנעו ממנה מזון ומים. "אני רוצה שייעשה עמם צדק", קראה לרשויות, וזכתה לתמיכת אזרחים רבים

חדיג'ה, נערה שעברה אונס קבוצתי במרוקו. אתר רשמי
החוטפים חרטו צלב קרס על ידה. חדיג'ה במהלך הריאיון/אתר רשמי

נערה בת 17 במרוקו סיפרה כי היא נחטפה על ידי כנופיה והוחזקה במשך חודשיים, שבמהלכם נאנסה ועונתה. בריאיון שהעניקה בשבוע שעבר לטלוויזיה, הראתה הנערה, שהזדהתה בשם חדיג'ה, כוויות מסיגריות וקעקועים על גופה שנגרמו לה על ידי שוביה. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי שלושה חשודים נעצרו עד כה בחשד למעורבות בחטיפתה של הנערה.

"אני רוצה שייעשה צדק על מה שהם עשו לי", היא אמרה לתחנת "צ'וף". חדיג'ה, שכיסתה את ראשה במהלך הריאיון, אמרה כי היא ניסתה להימלט כמה פעמים מהשבי, אך היא נתפסה והוכתה. "הם עינו אותי, לא נתנו לי לאכול או לשתות ואפילו לא אפשרו לי להתקלח", אמרה. היא הראתה את זרועה, שעליה חרטו שוביה גם צלב קרס.

הכנות לרמדאן בקזבלנקה, מרוקו. 16 במאי 2018. רויטרס
20% מהנשים במדינה סיפרו כי הותקפו מינית. שוק בקזבלנקה/רויטרס

לאחר הריאיון, אזרחים רבים הביעו זעזוע מהמקרה של חדיג'ה. אלפים חתמו על עצומה הקוראת לסייע לה, וברשתות החברתיות נעשה שימוש בהאשטג "#צדקלמעןחדיג'ה" כדי לתאר את סלידתם מהסיפור. רבים מהם קראו לרשויות לנקוט פעולה.

אלימות נגד נשים היא תופעה נפוצה במרוקו. לפי דוח של הארגון מועצת זכויות האדם הלאומית של מרוקו מ-2015, יותר מ-20% מהנשים במדינה הותקפו מינית לפחות פעם אחת בחייהן.

ב-2014 העביר הפרלמנט של מרוקו תיקון בחוק שמנע מאנסים של קטינות להתחמק מעונש אם היו נישאים לקורבנות שלהם, בשל לחץ רב מצד ארגוני זכויות אדם ונשים. עם זאת, אלו טוענים כי יש לעשות יותר כדי להגן על נשים בממלכה הצפון-אפריקנית.

(עדכון ראשון 16:39)

  • עוד באותו נושא:
  • מרוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully