וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות זיהום במים: נחל אל על שברמת הגולן נסגר למבקרים

27.8.2018 / 11:14

רשות הטבע והגנים סגרה את הנחל למבקרים עד להודעה חדשה בעקבות הנחיית המשרד הבריאות, לאחר שבבדיקת מי הנחל נמצא ריכוז גבוה של חיידקי קולי צואתי. במשרד הבריאות ציינו כי אין קשר להתפרצות העכברת באזור

צילום: יניב כהן, רט"ג ודליה גולדנברג, משרד החקלאות עריכה: שניר דבוש

רשות הטבע והגנים סגרה הבוקר (שני) את שמורת נחל אל על שברמת הגולן לכניסת מבקרים עד להודעה חדשה. הסגירה באה בעקבות הנחיית משרד הבריאות לאחר שדגימת מי הנחל העלתה חשד לזיהום.

בבדיקת הדיגום שנערכה נמצאה חריגה של מעל אלף חיידקי קולי צואתי למאה מיליליטר. במשרד הבריאות הסבירו כי זו הפעם השלישית שבה נדגמו ממצאים בלתי תקינים בנחל, ועל כן הוחלט לסגור אותו. עם זאת, במשרד ציינו כי אין קשר התפרצות העכברת ברמת הגולן וכי לא נמצאה תוצאה חיובית לכך במי הנחל.

מפל לבן נחל אל על. רשות הטבע והגנים,
נחל אל על/רשות הטבע והגנים

שבועיים לאחר שנאסרה אליו הכניסה על רקע התפרצות מחלת העכברת, נחל זוויתן נפתח אתמול מחדש בעקבות קבלת תוצאות טובות של בדיקות המים בפעם השלישית ברציפות. שאר הנחלים שנסגרו עדיין אינם פתוחים למבקרים עקב היעדר תוצאות המצביעות על שיפור מספק. הנחלים שנסגרו הם זאכי, יהודיה, נהר הירדן באזור פארק הירדן בלבד, שפך נחל דליות באזור המג'רסה ונחל ג'ילבון.

עד כה התגלו 462 חולים חשודים עם תסמיני המחלה, מתוכם 42 חולים מאומתים. משרד הבריאות קבע שורת צעדים כדי להביא למיגור המחלה ובהם הסדרת מקורות השתייה ושטחי המרעה של הבקר, גידור מעיינות כדי למנוע גישה של בקר למקורות מים, חיסון עדרים נגועים ופעילות לשיפור התברואה על ידי הרשויות המקומיות. בנוסף לצעדים אלה, החלה חברת מקורות להזרים מים לנחלים שבהם התגלה חיידק הלפטוספירוזיס, הגורם למחלת העכברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully