וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי נגד חולדאי: "אכל כלב - והלב שלו נהיה מטומטם"

26.8.2018 / 16:45

הרב יצחק יוסף יצא נגד ראש עיריית תל אביב בצל סערת העבודות בגשר יהודית: "כשאדם מצהיר אכלתי כלב ברבים, איזו חוצפה צריך להיות? מה הלב שלו נהיה". חולדאי איים לפנות לבג"ץ אם העבודות להקמת הגשר לא יתבצעו בשבת

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף בהילולת הבאבא סאלי בנתיבות. 13 בינואר 2016.. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הרב יצחק יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, יצא בשיעורו השבועי במתקפה חריפה נגד ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. זאת בצל איומיו לפנות לבג"ץ אם העבודות לבניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון בעיר לא יתבצעו בשבת. "זה שאכל כלב בתל אביב", אמר אמש הרב, בכוונו לאמירה של חולדאי בכלי התקשורת על כך שאכל כלב. "הלב שלו נהיה מטומטם. כשאדם מצהיר אכלתי כלב ברבים. איזו חוצפה צריך להיות? לא לחינם אחר כך מגיש בג"ץ שיעשו את העבודות בשבת, למה? הוא אכל כלב, מה הלב שלו נהיה".

ביום רביעי האחרון, עם ההודעה על הקפאת העבודות, מתח גם שר התחבורה, ישראל כץ, ביקורת חריפה נגד עיריית תל אביב ונתיבי איילון, וכינה את ההודעה על העבודות "מקוממת ומיותרת". כץ אף נימק את החלטתו בכך שאופן ביצוע העבודות בשבת, כפי שנבחר על ידי העירייה, נראה כבעייתי ועלול לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע".

רון חולדאי בוועידת הנדל"ן של גלובס תל אביב 26.2.2017. ראובן קסטרו
חולדאי/ראובן קסטרו

עם זאת, גורמים בכירים במשטרה טענו כי קיומן של עבודות ההקמה של גשר יהודית בנתיבי איילון באמצע השבוע, עלול לפגוע בביטחון הציבור. דברי הגורמים באו בעקבות החלטת שר התחבורה ישראל כץ להקפיא את העבודות שתוכננו להתקיים על פני שישה סופי שבוע, ודרישתו למציאת חלופות לקיומן באמצע השבוע בשעות הלילה.

הגורמים במשטרה הסבירו כי הנפת קורות הגשר יחייבו בסגירה הרמטית של נתיבי אילון לשני הכיוונים בו זמנית, מה שעלול להקשות על ביצוע העבודות באמצע השבוע. "מדובר באחד מעורקי התחבורה העמוסים בישראל, עוברים בו ביממה יותר מ-700 אלף כלי רכב", אמרו.

"בנוסף, מסילת הרכבת חולפת תחת תוואי הגשר, מה שעלול עוד יותר להכביד. מדובר בתקופה של לפני החגים, תחילת שנת לימודים, זה לא הגיוני לסגור את הציר הזה באמצע השבוע. עם כל הכבוד למאמצים לכבד את רגשות החרדים יש כאן גם ציבור גדול שנפגע פגיעה קשה ביותר. איפה סוגיית ביטחון הציבור ושלומו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully