וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב הכי גרוע זה שנים": רשות המים הכריזה שנת בצורת נוספת

26.8.2018 / 13:32

ברשות צינו כי גם אם החורף הקרוב יהיה גשום, הגירעון במקורות המים צפוי להימשך. האי שהתגלה סמוך למעגן צפוי להתחבר עם החוף. עם זאת, ברשות ממשיכים להתגבר על המחסור במים באמצעות התפלה ועידוד חיסכון בצריכה

צלמים זמניים מורשים

ברשות הסבירו כי בשלב זה מצבם של נחלים, המעיינות, האקוויפרים וכן הכנרת הוא הגרוע ביותר זה שנים, חלקם אף בדרך לשבור שיאים שלילים היסטוריים של זרימה. מפלס הכנרת עומד כעת 214.20 - מטרים, ועד תחילת עונת הגשמים הוא צפוי להמשיך ולרדת בסנטימר בכל יום ולהגיע קרוב לקו השחור, שממנו המשאבות במיקומן הנוכחי לא יוכלו לשאוב מי שתיה לישובים הסמוכים. במצב זה קיים גם חשש לנזקים אקולוגים לאגם. כך, האי שנחשף מול קיבוץ מעגן צפוי להתחבר לחוף.

הבצורת הקשה בחמש השנים האחרונות הכתה בעיקר במקורות המים בצפון הארץ אולם גם בשאר מקורות המים ישנם חוסרים עצומים. הגרעון במלאי מקורות המים הוא כ-2.5 מיליארד קוב. הבצורת מורגשת היטב באזור כולו וגם שאר מדינות האזור מתמודדות עם מחסור קשה במים הפוגע במהלך החיים התקין.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות הבצורת: הממשלה תקצה 30 מיליון שקל לתמיכה בחקלאים
בצורת וסערות: היקף הנזק לחקלאות ב-2017 - 180 מיליון שקל

יובש בכנרת בעקבות מזג האוויר היבש שפקד את האזור  11 בפברואר 2018. שלומי גבאי
שנה נוספת של יובש. נסיגה במפלס הכנרת/שלומי גבאי

להבדיל משאר מדינות האזור, ישראל נערכה לשינויים האקלימיים ומתמודדת בהצלחה עם התופעה. כך, בעשור האחרון הוקמו בישראל חמישה מתקני התפלה גדולים המספקים כמות מים השווה לכ-70% מכל המים המסופקים לבית ולעיר. כמו כן כ-86% מכל השפכים בישראל מטופלים ומנוצלים.

התחזיות לחודשים הקרובים המצטברות בימים אלה ברשות המים לקראת הסתיו הקרוב מצביעות על סיכוי להפוגה ביובש. עם זאת, המודלים המורצים בשירות ההידרולוגי שברשות המים מצביעים על כך שגם בתרחיש של שנת גשם ממוצעת ואף מעט למעלה מכך בשנה הקרובה, הבצורת ההידרולוגית תימשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אי בכנרת ליד קיבוץ מעגן. yuval gassar, מערכת וואלה! NEWS
בקרוב: האי שהתגלה יתחבר לחוף. הכנרת/מערכת וואלה! NEWS, yuval gassar

ברשות המים ציינו כי הם ממשיכים להיעך למתן מענה להתגברות מגמת ההתייבשות במרחב כולו. במקביל פועלת רשות המים להתייעלות ועידוד החיסכון ומניעת בזבוז מים כאורח חיים קבוע. בנוסף נמצאים בהליכי תכנון ומכרוז הקמת עוד שני מתקני התפלה גדולים ופעולות נוספות שנועדו לתגבר את מקורות המים לכל השימושים. רשות המים גם מפתחת כלים לחזוי זרימות בנחלים בטווחי זמן שונים כמו הופעת שיטפונות ועוצמתם, וכן כמוית המים שיתקבלו בשנה הנתונה בטווחים ארוכים - כלומר מפלס הכינרת הצפוי. כל זאת כדי לאפשר לכלל הגורמים במשק להתכונן ולתכנן מראש את פעילותם והשקעותיהם באופן מושכל ויעיל.

שמורת טבע הבניאס של רשות הטבע והגנים. נתי רגב, רשות הטבע והגנים,
הידרדרות במצב הזרימה בנחלים. הבניאס/נתי רגב, רשות הטבע והגנים
רוחצים בכנרת ב-18 באוגוסט 2018. רשות הכנרת, אתר רשמי
המפלס עלול לרדת עד לקו השחור. מתרחצים בכנרת/אתר רשמי, רשות הכנרת
אי בכנרת ליד קיבוץ מעגן. yuval gassar, מערכת וואלה! NEWS
האי שהתגלה ליד קיבוץ מעגן/מערכת וואלה! NEWS, yuval gassar
מפלס הכינרת בחודש אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
הכנרת/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully