וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפן חשף בלב הג'ונגל בברזיל שבט מבודד שלא יצר קשר עם העולם

26.8.2018 / 12:40

הסוכנות הממשלתית האחראית על הגנת השבטים הילידים פרסמה תיעוד של קבוצת אנשים בקרחת יער בסמוך לגבול עם פרו. אחד מהם נשא סוג של חנית, אחרים עמדו ליד מבנים עם סככות. הם לא הבחינו בכלי הטיס שעקב אחריהם

תיעוד נדיר: שבט פראי מבודד ולא מוכר התגלה ביערות האמזונס בברזיל/עריכה: שניר דבוש

שבט מבודד באמזונס, שלא בא במגע עם העולם, תועד לראשונה על ידי רחפן בג'ונגל של ברזיל. סוכנות השימור הממשלתית של שבטים ילידים פרסמה בשבוע שעבר תיעוד שצולם בשנה שעברה, ובו נראים כמה אנשים הולכים דרך קרחת יער באזור עמק נהר ג'ווארי, בסמוך לגבול עם פרו.

אחד מהם נראה נושא משהו הדומה לחנית, בעוד שארבעה או חמישה אחרים נראים עומדים ליד מה שנראים כמו מבנים מסוככים. הם לא נראו כמי שהבחינו בכלי הטיס שטס בגובה רב מעל העצים שמקיפים אותם.

לפי הסוכנות, ששמה פונאי, צוות משימה עבר מרחק של יותר מ-180 ק"מ בסירה, במשאית ובאופנוע, לפני שהלך עוד 120 ק"מ בתוך הג'ונגל. המחוז הוא בית לשמונה שבטים שיצרו קשר עם הציביליזציה, ו-11 שבטים מבודדים. "זאת הכמות הגדולה ביותר של שבטים מבודדים במדינה", נמסר.

הרחק מהציוויליזציה - תיעוד נדיר: שבט פראי מבודד ולא מוכר התגלה ביערות האמזונס בברזיל. Funai/YouTube, צילום מסך
אחד מחברי השבט שתועד על ידי הרחפן/צילום מסך, Funai/YouTube

הסוכנות אמורה להגן על השבטים הילדים באמזונס, שבתיהם של רבים מהם נהרסו במאות האחרונות על ידי הקולוניאליזם, מחלות זרות, כריתת יערות וכריית מחצבים.

"זה המשרד הממשלתי היחיד בעולם שאחראי על הגנה על שבטים שלהם יש מעט, אם בכלל, קשר עם העולם החיצון ועם שבטים אחרים", אמר הארגון "Survival International", האחראי על הגנת זכויות השבטים.

עוד באותו נושא

ככה חי השריד האחרון של השבט שנכחד באמזונס: תמונות חדשות נחשפו

לכתבה המלאה
גרזן שחוק אשר נמצא על-ידי סוכנות ממשלתית ברזילאית ומשתייכת לשבט ברזילאי עתיק. מערכת וואלה! NEWS
גרזן שאותר בג'ונגל על ידי צוות החיפוש/מערכת וואלה! NEWS

לפי הארגון, יותר ממאה שבטים ברחבי העולם חיים בבידוד. בעוד שממשלות בעידן הקולוניאליזם אילצו אותם להשתלב בחברה, מומחים ממליצים להימנע מכך ולאפשר לאותם שבטים להחליט על גורלם בעצמם.

"לכפות 'פיתוח' על אנשי שבטים אף פעם לא עובד, אפילו מערכת הבריאות המתקדמת ביותר, במדינות העשירות ביותר, זה אף פעם לא מספיק כדי לבלום את ההשפעות של המחלות החדשות ואת ההרס שנגרם על ידי גניבת קרקעות", נמסר מהארגון. "כפי שמספרים לנו חברי שבטים רבים, המרפאות החדשות לא מצליחות לרפא אותם ממחלות שהם מעולם לא הכירו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully