וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים צדק": שנה לתחילת רצח העם של הרוהינגיה במיאנמר

במחנה הפליטים בבנגלדש, הגדול ביותר בעולם, הפגינו עשרות אלפי פליטים מקרב המיעוט המוסלמי וקראו "לעולם לא עוד". מיאנמר מכחישה כי היא רודפת אותם וטוענת כי היא נלחמת בטרור, אך האו"ם וארגוני זכויות אדם טועני כי זהו טיהור אתני. "צריך להעניש אותם"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

עשרות אלפי פליטים מקרב מיעוט הרוהינגיה הפגינו היום (שבת) במחנה פליטים בבנגלדש לציון שנה לתחילת המבצע של צבא מיאנמר נגד המיעוט המוסלמי. האו"ם וארגוני זכויות אדם מאשימים את מיאנמר בטיהור אתני, אך במדינה הבודהיסטית טוענים כי הם נאבקים בארגוני טרור ולא נגד אזרחים.

המפגינים במחנה הפליטים קוטופלונג, הגדול ביותר בעולם, דרשו "צדק" והניפו שלט שבו נכתב: "לעולם לא עוד". במקום התקיימו גם תפילות, ואימאם מקומי קרא במהלך הטקס לאלוהים שיאפשר לפליטים לשוב לביתם כדי "לראות את קברי הוריהם". בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי מספרם של המפגינים נאמד בכ-40 אלף.

הפגנה של נשים במחנה פליטים בבנגלדש לציון שנה לרצח העם של הרוהינגיה על ידי צבא מיאנמר, 25 באוגוסט 2018. רויטרס
"הם אנסו את הנשים שלנו". פליטות מניפות שלטים בהפגנה במחנה הפליטים, היום/רויטרס

המתקפה של צבא מיאנמר החלה לאחר שחמושים מקרב הרוהינגיה תקפו עמדות משטרה במדינת ראקין ב-25 באוגוסט שעבר. יותר מ-700 אלף איש ברחו מאז, והם תיארו סיפורים מחרידים על אלימות מינית ועינויים. האו"ם הגדיר זאת "דוגמה קלאסית" לטיהור אתני.

לפי ארגון רופאים ללא גבולות, לפחות 6,700 איש מקרב המיעוט, כולל 730 ילדים מתחת לגיל חמש, נהרגו בחודש הראשון אחרי המתקפה. המספרים האמתיים גבוהים ככל הנראה בהרבה.

"צבא מיאנמר אנס ורצח את הנשים שלנו, הרס את הרכוש שלנו, צריך להעניש אותם, אנחנו רוצים צדק", אמר רקיב חוסיין לרשת BBC בשפה הבנגלית. אשיה בגאם, שבעלה נרצח בזמן האלימות בראקין, תיארה את החיים במחנה כ"אומללים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פליטים רוהינגים מתפללים במחנה פליטים בבנגלדש לציון שנה לרצח העם על ידי צבא מיאנמר, 25 באוגוסט 2018. רויטרס
מתפללים לשוב לביתם. ההפגנה במחנה בבנלגש, היום/רויטרס

ממשלת מיאנמר הגיע להסכם עם בנגלדש על השבת הפליטים, אך מעטים עשו זאת. מנהיגי הקהילה אומרים כי הם לא ישובו עד שיקבלו ערבויות לביטחונם. מנהיגת המדינה אונג סן סו צ'י, שזכתה בפרס נובל לשלום ב-1991 על מאבקה למען הדמוקרטיה, לא גינתה את פעולות כוחות הביטחון, הממשיכים לשלוט במוקדי המפתח במדינה, וקרנה כמגנת זכויות אדם ירדה.

לרוהינגיה כלל אין אזרחות, אחרי שהממשלה לא כללה אותם במפקד האוכלוסין שערכה ב-2014. מיאנמר אינה מכירה בהם בעם ומכנה אותם מהגרים בלתי-חוקיים מבנגלדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully