וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת ה-NSA בארה"ב הורשעה בריגול: "עשיתי זאת מרצוני האישי"

עובדת הסוכנות לביטחון לאומי תרצה יותר מחמש שנות מאסר לאחר שהודתה כי הדליפה דוח מסווג. המסמך קשור להתערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016. בתיבת המייל של המורשעת נמצאו התכתבויות עם עיתונאים

ריאליטי ווינר, עובדת לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי בארצות הברית הורשעה אתמול (חמישי) בריגול ונשפטה לחמש שנות מאסר. ווינר, צעירה בת 26 שעבדה כבלשנית במתקן הסוכנות לביטחון לאומי בג'ורג'יה, נעצרה בשנה שעברה בחשד כי הדליפה מידע סודי לתקשורת.

במהלך משפטה הודתה המורשעת כי הדליפה דוח בעניין ההתערבות הרוסית, לכאורה, בבחירות 2016 בארצות הברית. ווינר עמדה בפני עונש של עשר שנות מאסר, אך עונשה קוצר בעקבות עסקת טיעון.

ריאליטי ווינר, עובדת NSA שהורשעה בהדלפת מסמכים. רויטרס, רויטרס
הדליפה את המסמך מרצונה האישי. ריאליטי ווינר/רויטרס, רויטרס

חוקרי ה-FBI קבעו כי המסמכים המודלפים הודפסו והוצאו מהמתקן המאובטח והגיעו לווינר שהייתה אחת מתוך שישה עובדים בלבד שהדפיסו את המסמך. על פי כתב האישום, בחשבון האימייל שלה נמצאו התכתבויות שערכה עם עיתונאים. בשימוע שנערך בחודש יוני אמרה ווינר לפוקס ניוז: "ביצעתי שימוש לרעה במסמך המודפס, אך עשיתי זאת מרצוני האישי".

המסמך המודלף, שהועבר לאתר החדשות "The Intercept", הציג לכאורה כי כוחות המודיעין הצבאי ברוסיה ניסו לבצע תקיפת סייבר לפחות על תוכנת הצבעות אמריקנית אחת כמה ימים לפני הבחירות לנשיאות. בנוסף, המסמכים האשימו את רוסיה בשליחת מיילים מזויפים ל-100 נציגי בחירות מקומיים. עם זאת, לא ניתן לדעת על פי המסמך האם ניסיונות ההאקרים צלחו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully