וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 20 שנה: נעצר חשוד ברצח ילד בן 11 במחנה קיץ בהולנד

באוגוסט 1998 נעלם ניקי ורסטפן מהאוהל שלו, וגופתו אותרה ביער סמוך. בזכות מבצע נרחב לאיסוף דגימות DNA הצליחו החוקרים לקשר בין השרידים שאותרו על הבגד לבין חוס ברך, מומחה לטכניקות הישרדות בטבע. הוא נעצר בספרד אחרי שאדם זיהה אותו דרך התמונות שפרסמו החוקרים

צילום: רויטרס

משטרת הולנד אמרה כי החשוד המרכזי ברצח של הילד ניקי ורסטפן מלפני 20 שנה נעצר בספרד. החשוד, חוס ברך זוהה בזכות מבצע איסוף דגימות ה-DNA הגדול בהיסטוריה של הולנד, שנלקחו גם מקרובי משפחתו. אלו העניקו לחוקרים מידע קריטי שקישר אותו לשרידי DNA שאותרו על בגדי הנער.

מעצרו של ברך, בן 55, התאפשר אחרי שהחוקרים פרסמו את תמונותיו וביקשו עזרה מהציבור. אזרח הולנד המתגורר בספרד זיהה אותו והעביר את המידע למשטרה. לפי הרשויות בהולנד, החשוד ברצח של ניקי יוסגר בימים הקרובים. סנגור מוביל אמר כי הוא מוכן להגן על ברך אחר שהיו עקבות DNA של אנשים אחרים על גופו של הנער.

ניקי היה בן 11 כשנעלם מהאוהל שלו במחנה קיץ באוגוסט 1998. גופתו אותרו ביער יום למחרת, ומאז הרצח שלו נותר בגדל תעלומה. בין הראיות הבודדות בתיק הזה היה ה-DNA שהתגלה על בגדיו של הנער.

גבר החשוד ברצח ילד בן 11 במחנה קיץ בהולנד נעצר בספרד בזכות דגימת DNA. רויטרס
נעלם מהאוהל שלו. ניקי ורסטפן/רויטרס

ברך הוא מומחה בטכניקות הישרדות שחי בסימפלוולד, לא הרחק מזירת הרצח. באפריל האחרון הוא הוכרז כנעדר על ידי בני משפחתו לאחר שלא חזר מטיול בצרפת, אך המשטרה המקומית לא הצליחה לאתר אותו.

יותר מ-14 אלף גברים התנדבו לתת דגימות DNA, אך אף אחד מהם לא היה חשוד וברך לא השתתף במבצע. לאחר שדווח כי הוא נעדר, המשטרה שבחנה את ביתו גילתה כי הוא תואם ב-100% את הדגימות שאותרו על בגדיו של ניקי.

הוא תועד חולף על פני הזירה כמה ימים אחרי הרצח, זמן קצר לאחר חצות. הוא נעצר על ידי המשטרה ותוחקר, אך זו החליטה לשחררו וסברה כי הוא היה עובר אורח חף מפשע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ברצ' שרצח את ניקי ורסטפן לפני 20 שנה. משטרת הולנד, מערכת וואלה! NEWS
הסתתר ביער באזור ברצלונה. ברך/מערכת וואלה! NEWS, משטרת הולנד

אמו של ניקי: "מקווים לתשובות מהירות"

אמו של ניקי אמרה אתמול לטלוויזיה ההולנדית כי המשפחה לא האמינה כי החשוד ברצח ייעצר זמן קצר כל כך לאחר קריאתה של המשטרה לעזרה בשבוע שעבר. "אנחנו מקווים שיהיו תשובות מהירות לכל השאלות שיש לנו", היא אמרה.

לפי משטרת ספרד, הטיפ שהתקבל והוביל למעצרו של ברך הגיע מאזרח הולנדי בן 48, שסיפר כי ראה אותו בכפר קסטייטרקול, כשעה נסיעה מצפון לברצולנה, ושוחח עמו בחודש שעבר. "הוא חי באוהל ביער, קרוב לבית שבו ביקרו כמה אנשים לאורך השנים. זאת סוג של קהילה שבה חייתי למשך תקופה", הוא סיפר לעיתון "טלחרף" ההולנדי.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully