וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חובה מוסרית": נבחנת תמיכה בבית חולים בסכנת סגירה במזרח י-ם

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יבחן כיצד ניתן לסייע לבית חולים "אל-קודס" ליולדות הנתון בסכנת סגירה עקב חוב ארנונה בגובה של כמיליון שקלים. ח"כ גליק, שיזם את הפנייה לליצמן: "משמעות סגירתו של בית החולים היא הפקרת אוכלוסייה של 100 אלף תושבי ירושלים"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן צפוי להורות לאנשי המקצוע במשרדו לבדוק כיצד ניתן לסייע לבית החולים ליולדות בכפר עקב שבמזרח ירושלים, הנתון בסכנת סגירה בשל חוב ארנונה שצבר במהלך השנים - כך עולה ממכתב ששלח השבוע ליצמן למנכ"ל בית החולים קרש מאהר ולח"כ יהודה גליק בנושא.

בית החולים "אל-קודס" ליולדות פועל תחת פיקוח של משרד הבריאות. לצד מתן שירותי יולדות, מספק בית החולים שירותים כמו טיפול נמרץ, פעולות כירורגיות ושירותי רפואה דחופה 24 שעות ביממה במשך שבעה ימים בשבוע. על פי המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים חילמי ברק, כ-600 לידות נרשמות בו בשנה, לצד מטופלים אחרים שמגיעים במקרים דחופים.

"242 נדבקו" - ליצמן אמר במהלך ישיבת חירום שכינס במשרדו כי 42 בני אדם אובחנו עד כה כחולים בעכברת. אבי כהן
ציין כי ביה"ח עדיין יכול לבקש הנחה בארנונה. ליצמן/אבי כהן

בית החולים לא משלם ארנונה מאז שנת 2010 ובעקבות זאת הגישה עיריית ירושלים תביעה בגין תשלום החוב שהגיע למיליון שקלים לערך. בבית החולים מסבירים כי הם מתקשים לשלם את הארנונה, בין היתר משום שלאורך שנים הם נאלצים לשלם בעצמם על שירותים שעיריית ירושלים אמורה לספק, אך לא עושה זאת בשל הקושי לפעול באזור.

מסיבה זו, בית החולים וח"כ גליק פנו לליצמן בבקשה שיתערב. "משמעות סגירתו של בית החולים היא הפקרת אוכלוסייה של כמאה אלף תושבי ירושלים בעלי תעודות זהות כחולות, ובראש ובראשונה יולדות, בניגוד להחלטת ממשלת ישראל ובניגוד לכל חובה מוסרית וחוקית", כתב גליק. "בכל השכונות שמעבר לגדר ההפרדה בירושלים אין אפילו שירותי אמבולנס, והגעה לטיפול במערב העיר עלולה לקחת למעלה משעתיים".

עוד באותו נושא

לראשונה: הממשלה אישרה הסדרת קרקעות במזרח ירושלים

לכתבה המלאה
חבר הכנסת יהודה גליק בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
פנה לליצמן בבקשה שיתערב. ח"כ גליק/ראובן קסטרו

ליצמן השיב כי יבקש ש"גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד הבריאות ייפגשו עם מנהלי בית החולים ליולדות על מנת לבחון האם וכיצד משרד הבריאות יכול לסייע לבית החולים לאור חשיבותו הרפואית לתושבים במזרח ירושלים והמצוקה הכספי אליה נקלע". עם זאת, ציין ליצמן כי בית החולים עדיין יכול לבקש ממשרד הפנים ומעיריית ירושלים הנחה בארנונה על תשלומים עתידיים וכן רטרואקטיבית.

מבית החולים הודו לסגן השר ומסרו: "אנו מקווים שהתערבותו האישית תביא למציאת פתרון למצב האבסורדי, ותסייע לפתח את בית החולים ואת השירותים הרפואיים אותם נעניק לאוכלוסייה של מאה אלף ירושלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully