וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה באינדונזיה נשלחה לכלא כי התלוננה על רעש ממסגד

21.8.2018 / 14:37

בית משפט בסומטרה גזר 18 חודשי מאסר על אישה מהמיעוט הסיני, שהורשעה בחילול הקודש רק כי התלוננה על הרעש. דבריה הובילו למהומות ולתקיפת מקדשים בודהיסטיים

אישה בודהיסטית בבית משפט בסומטרה, אינדונזיה, 21 באוגוסט 2018. AP
פרצה בבכי בזמן הדיון. האישה שהורשעה בחילול הקודש בבית המשפט, היום/AP

בית משפט באינדונזיה גזר 18 חודשי מאסר על אישה בודהיסטית שהתלוננה על רעש המואזין אחרי שהרשיע אותה בחילול הקודש. האישה, ששמה מייליאנה, מהמיעוט האתני הסיני במדינה, פרצה בבכי אחרי שהשופט הכריז היום (שלישי) על העונש. היא נלקחה מבית המשפט באזיקים.

הרשויות אמרו כי האישה בת ה-44 הפרה את החוק הפלילי של אינדונזיה אחרי שפגעה באסלאם, הדת השלטת במדינת האיים שבה חיים כ-260 מיליון איש. עורך דינה אמר כי הוא יערער על העונש.

התלונה של האישה ב-2016 עוררה גל של מהומות, כשהמון זועם שרף ובזז לפחות 14 מקדשים בודהיסטיים ברחבי טנג'ונג בלאי, עיר נמל באי סומטרה, הגדול שבאיי אינדונזיה. לפי הארגון השמרני "פורם הקהילה המוסלמית", עונשה היה "רך מדי". העונש המרבי על חילול הקודש הוא חמש שנים.

חופש הביטוי והדת מעוגנים אמנם בחוקת אינדונזיה, אך בשנים האחרונות חלה עלייה במספר התיקים שנפתחו על עבירות של חילול הקודש. זה בסימן לכך שפלג שמרני יותר באסלאם צובר יותר כוח באינדונזיה. רוב המקרים מסתיימים בהרשעות.

מסגד באי סומטרה, אינדונזיה, 2017. AP
מסגד בסומטרה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully