וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוסי גנוסר ניהל חשבון בנק שווייצרי של ערפאת"

5.12.2002 / 11:01

"מעריב" פירסם כי בכיר השב"כ לשעבר העביר עם שותפו כ-300 מיליון דולר מכספי החשבון ליעד לא ידוע; קיבל עמלות שמנות על פועלו; שימש כשליח מספר ראשי ממשלות ליו"ר הרשות

בכיר השב"כ לשעבר יוסי גנוסר, ניהל חשבון בנק של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, ועוזרו מוחמד ראשיד בבנק שווייצרי - כך חושף הבוקר "מעריב". הכספים בחשבון הוגדרו כ"כספי העם הפלסטיני". על פי הדיווח, גנוסר ושותפו העסקי, עזרד לב, העבירו כ-300 מיליון דולר מהכספים בחשבון ליעדים בלתי ידועים בשנה הראשונה של אינתיפאדת אל אקצה.

גורמי ביטחון בכירים בישראל העריכו כי יש לקיים חקירה בינלאומית כדי לברר להיכן הועברו הכספים ומה השימוש שנעשה בהם. חשוב לציין כי גנוסר, ששימש כראש אגף בשב"כ, שימש בעבר כשליח מטעם ממשלות ישראל ליו"ר הרשות וגם יצא מספר פעמים לרמאללה יחד עם עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה, לפגישות עם ערפאת. גנוסר השתתף גם במו"מ עם הפלסטינים בקמפ דיוויד בתקופת שלטונו של ראש הממשלה, אהוד ברק.

החשבון התנהל בבנק השוויצרי "לומבארד אודייה". על פי הדיווח גנוסר קיבל עמלות שמנות ותיגמל את ראשיד באמצעות חברות קש שהקים. לב מספר: "לא יכולתי להמשיך לחיות עם ההרגשה שהייתי שותף, גם אם באופן פסיבי לגמרי, במעשים לא חוקיים או לא אתיים, כולל תשלומי שוחד מתחת לשולחן, ניגוד אינטרסים והתנהגולות בעייתית". הוא הוסיף כי "התברר לי שתהליך השלום משחית, לא פחות מהכיבוש".

לב, איש עסקים בן 42, עמד מאחורי פתיחת החשבונות הפלסטיניים בשווייץ ושימש כאסטרטג ההשקעות שלהם. הוא היה יועצו הכלכלי של מוחמד ראשיד ושותפו של יוסי גנוסר.

בנימין בן אליעזר, ששימש כשר הביטחון בתקופה בה בוצעו לכאורה המעשים, אמר הבוקר לגל"צ כי הוא אינו יודע דבר על חשבון בנק שניהל יוסי גנוסר. לדבריו, הוא בטוח שגנוסר לא היה מעורב במעשה לא חוקי. יוסי גנוסר אמר בתגובה לידיעה כי פעולתו בשרות המדינה התבצעה תוך נאמנות ללא סייג. הוא הגדיר את הפרסום "חסר כל בסיס ומרושע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully