וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שני איראנים הואשמו באיסוף מידע אחר מוסדות יהודיים

21.8.2018 / 6:20

איראני בעל אזרחות כפולה ואחר המתגורר בקליפורניה מואשמים שאספו מודיעין על בית חב"ד בשיקגו וכן על מטרות של האופוזיציה האיראנית. הם מואשמים בריגול למען המשטר בטהראן

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שני אזרחים איראנים מואשמים בארצות הברית בריגול לטובת איראן. באישום שהוגש אמש (שני) צוין כי בין היתר, הם אספו מודיעין על בית חב"ד בשיקגו וכן על פעילים של קבוצת האופוזיציה האיראנית מוג'אדהין חאלק. בבית חב"ד בשיקגו מסרו הלילה לוואלה! NEWS כי בשלב זה הם לא מעוניינים להגיב למעצרם של השניים ולעובדה שהיו נתונים למעקב.

לפי כתב האישום, אחמדזה מוחמדי דוסטאר, גבר בן 38 המחזיק באזרחות כפולה, ומג'יד ג'וברני, אזרח איראני בן 59 המתגורר בקליפורניה, נעצרו ב-9 באוגוסט והם מואשמים בריגול עבור איראן.

על פי כתב האישום, דוסטאר טס לארצות הברית ביולי שעבר כדי "לאסוף מודיעין על מטרות הנחשבות כאויבות המשטר האיראני", לרבות מוסדות ישראלים, יהודיים, וכן פעילי אופוזיציה איראנים. הוא ביצע מעקב אחר בית חב"ד בשיקגו וצילם את נהלי האבטחה במקום. שני החשודים יובאו בפני שופט אחר הצהריים.

ג'ובראני נסע בספטמבר 2017 להשתתף בעצרת של מוג'אדהין חאלק בניו יורק נגד המשטר האיראני, וצילם את המשתתפים באירוע. את התמונות הוא העביר לדוסטאר תמורת 2,000 דולר. התמונות, יחד עם הערות בכתב יד על האנשים שהופיעו בהן, נתפסו בחפציו של ג'ובראני בדצמבר 2017 בעת שביקש לטוס חזרה לאיראן. כך נמסר ממשרד המשפטים האמריקני.

בית חב"ד באוניברסיטת שיקגו. עמוד הפייסבוק Jewish Maroons - Chabad, מערכת וואלה! NEWS
בית חב"ד בשיקגו/מערכת וואלה! NEWS, עמוד הפייסבוק Jewish Maroons - Chabad

מוג'אדהין חאלק נחשב לארגון טרור בארצות הברית עד שנת 2012. המשטר באיראן מגדיר אותו כארגון טרור, שמטרתו לבצע הפיכה שלטונית באיראן. בנוסף לכך, ג'ובראני השתתף בעצרת נוספת של הארגון בחודש מאי בוושינגטון הבירה, ודן עם דוסטאר לגבי הדרך בה יעביר את המידע לאיראן.

"המטה לביטחון לאומי מחוייבת להגן על ארצות הברית מפני אלו הפועלים בתוך גבולות המדינה בשם גורמים עוינים וזרים", אמר עוזר התובע הכללי ג'ון דמרס. הוא הוסיף כי "הנאשמים פעלו לכאורה בשם המשטר האיראני, ועקבו אחר מתנגדי השלטון האיראני ואחר גורמים נוספים, בכך העמידו אמריקנים רבים בסיכון".

לדבריו, "בהתחשב באישומים ובמעצר של החשודים, אנו נבקש מבית המשפט לראות בהם אחראים למעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully