וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלול להגיע לגורמי טרור: מלזיה במצוד אחרי חומר רדיואקטיבי שנעלם

20.8.2018 / 21:18

התקשורת המקומית דיווחה כי מכשיר תעשייתי במשקל של כ-23 ק"ג נעלם ממשאית שעשתה את דרכה לפאתי הבירה, והחשש שהוא יגיע לידי גורמים עוינים. החומר במתקן - אירידיום - עשוי לשמש ליצירת "פצצה מלוכלכת"

משטחי אלומיניום בפאתי קואלה לומפור, מלזיה, 2015. רויטרס
משטחי אלומיניום בפאתי קואלה לומפור, 2015/רויטרס

מלזיה מחפשת באופן נרחב אחרי התקן תעשייתי המכיל חומר רדיואקטיבי, שנעלם ממשאית מוקדם יותר החודש. בעיתון "ניו סטרייטס טיימס" דווח היום (שני) כי הרשויות חוששות שההתקן, שמכיל כמות לא ידועה של אירידיום, יגרום לחשיפה רעילה או ישמש ארגוני טרור.

עוד דווח בעיתון מפי גורמים ששמרו על עילום שם כי המכשיר, שמשקלו 23 ק"ג, משמש את תעשיית הרדיוגרפיה. הוא נעלם במהלך נסיעה אל שאה אלאם, שבפאתי הבירה קואלה לומפור, מהעיר סאמבן, שבמרחק של כ-60 ק"מ משם.

"כן, יש דיווח ואנחנו חוקרים", אמר מלזן מנסור, מפקד המשטרה במדינת המחוז סלנגר, בהודעה קצרה ששלח לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא סירב לפרט מעבר לכך. לפי דיווחים נוספים, שני עובדים בחברה שבבעלותה הציוד החסר נעצרו, אך שוחררו מאחר שלא היו די ראיות נגדם.

הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) הזהירה בעבר כי כל אובדן או גניבה של חומר רדיואקטיבי לידי ארגוני טרור עלול לשמש אותם ליצירת "פצצה מלוכלכת" או פצצה גרעינית פשוטה. פצצה שכזו משלב חומרי נפץ גרעיניים כדי לזהם שטח מסוים, בניגוד לנשק גרעיני, שבו הביקוע הגרעיני מוביל לפיצוץ עוצמתי הרבה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • מלזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully