וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה לצד לבנון: ארה"ב פוגעת בהליך השבת הפליטים הסורים

20.8.2018 / 16:57

שר החוץ לברוב אמר כי וושינגטון מקשה על התהליך בשל סירובה לשקם את סוריה, שממנו נמלטו כ-5.5 מיליון איש. מיליון מהם שוהים בשכנה הקטנה, ומהווים כרבע מאוכלוסייתה. "על לבנון לא להיות כלי במשחקים האזוריים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (שני) כי מוסקבה תסייע ללבנון להשיב פליטים סורים למולדתם. הוא האשים גם את ארצות הברית בכך שהיא פוגעת בתהליך בשל סירובה לסייע בשיקומה של סוריה. אחרי שנועד עם עמיתו המקומי ג'בראן בסיל בביירות, אמר לברוב כי הם הסכימו שיש למנוע התערבות זרה בלבנון.

"על לבנון לא להיות כלי במשחקים האזוריים או בת ערובה של המשבר הסורי והשלכותיו השליליות, כמו בעיית הפליטים", אמר לברוב. לפי סוכנות הפליטים של האו"ם, כ-5.5 מיליון סורים נמלטו מארצם בשל המלחמה, שהחלה ב-2011. בלבנון השכנה שוהים יותר ממיליון פליטים, כרבע מכל האוכלוסייה שלה. הוא האשים את ארצות הברית בכך שהיא מעוניינת לבנות מחדש רק שטחים בסוריה שנמצאים בשליטת האופוזיציה לשלטונו של בשאר אסד, הזוכה לגיבוי רוסיה.

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, ושר החוץ של לבנון בסיל, בביירות, 20 באוגוסט 2018. רויטרס
מהדקים את שיתוף הפעולה. לברוב ובסיל, היום/רויטרס

דייוויד סטרפילד, בכיר במחלקת המדינה האמריקנית, הבהיר בימים האחרונים בי ארצות הברית ומדינות אחרות לא ישתתפו בתהליכי השיקום של סוריה עד שלא יהיה הליך פוליטי "אמין ובלתי-הפיך" לסיום המלחמה. ביום שישי הכריזה וושינגטון על ביטול תכניות השיקום שלה בסוריה, שעלותן נאמדה בכ-320 מיליון דולר.

לטענת הממשל האמריקני, מדינות אחרות החברות בקואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) יתרמו את הסכום, אך רבים רואים בכך צעד נוסף לכך שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מקדם את תכניות הנסיגה שלו מסוריה.

לברוב עוד קרא לארגוני המורדים במחוז אידליב, שבשליטת האופוזיציה, להיבדל מארגון תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, שהיה הזרוע המקומית של אל-קאעדה. המחוז שבצפון-מערב סוריה חווה גל של תקיפות מאסיביות מוקדם יותר החודש, במה שעשוי להיות קדימון למתקפה של המשטר על מעוזם הגדול האחרון של המורדים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פליטים סורים מתכוננים לשוב לסוריה מהעיירה ערסאל, לבנון, יוני 2018. רויטרס
פליטים סורים מתכוננים לשוב לארצם מהעיירה ערסאל, לבנון, יוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully