וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שסירב להפסקת אש: טליבאן חטף כ-200 נוסעים בצפון אפגניסטן

20.8.2018 / 19:02

לוחמי הארגון הציבו מארב לשלושה אוטובוסים שהיו בדרכם לבירה קאבול ולקחו כמאה בני ערובה, בהם נשים וילדים. בנוסף לכך, דחה המנהיג את הצעת הפסקת האש של הנשיא

צילום: רויטרס

לוחמי טליבאן חטפו הבוקר (שני) כ-200 נוסעים אחרי שעצרו שלושה אוטובוסים בצפון אפגניסטן. דובר מחוז קונדוז, אסמטוללה מוראדי, אמר כי המארב הוצב לאוטובוסים שהיו בדרכם ממחוז טקהאר לבירה קאבול. "האוטובוסים נעצרו על ידי לוחמי טליבאן, הנוסעים אולצו לרדת והם נלקחו למקום לא ידוע", אמר.

טליבאן אמר כי ישחרר את האזרחים החטופים, אך אנשי כוחות הביטחון שנפלו בשבי יועברו לבית כלא סודי. "רובם סביר להניח ישוחררו בעסקות לחילופי שבויים", אמר בכיר בארגון. טליבאן אמור לשחרר כ-500 אסירים לכבוד חג הקורבן.

החטיפה ההמונית התרחשה אחרי שהנשיא אשרף ראני הציע אתמול הפסקת אש לשלושה חודשים. ראני הציע כי הפסקת האש תחל עם תחילת חג הקורבן, אך המנהיג העליון של טליבאן, היבתוללה אחונזדה, סירב לשוב על ההפוגה חסרת התקדים בלחימה שנרשמה בזמן עיד אל-פיטר בחודש יוני.

תושבים עושים סלפי עם לוחמי טליבאן, קאבול, אפגניסטן, 16 ביוני 2018. רויטרס
לוחמי טליבאן בקאבול בזמן הפסקת האש ביוני/רויטרס

גורם בלשכתו של הנשיא אמר כי אם טליבאן לא יכבד את הפסקת האש, הממשלה תמשיך בפעולות הצבאיות נגדו. לאחרונה הגביר הארגון הקיצוני את מתקפותיו ברחבי המדינה, כולל על העיר רזני, שמדרום-מערב לבירה. מאות אנשים נהרגו במהלך ימי הלחימה.

הממשלה טוענת כי היא השיבה את השליטה על העיר אחרי חמישה ימי מצור של טליבאן, אך קרבות ספורדיים נרשמו גם היום בפאתי העיר, שאליה מנסים ארגוני סיוע להעביר אספקה וציוד.

גורמים בכירים בטליבאן אמרו כי המנהיג סבור שהפסקת האש, שבמהלכה נראו מחזות יוצאי דופן של חיבוקים בין לוחמי טליבאן לבין כוחות הביטחון האפגניים, רק חיזקו את הנוכחות של ארצות הברית.

(עדכון ראשון: 9:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully