וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 3 גופות נמצאו: הסתיימו החיפושים מתחת להריסות הגשר באיטליה

19.8.2018 / 20:05

המחלצים עדכנו כי מספר הקורבנות מהאסון בגנואה עלה ל-43, עם השלמת הסריקות אחרי נעדרים. "נוודא שאף אחד לא נותר מתחת להריסות", אמר גורם ברשויות. הממשלה מבטיחה להוציא לדרך תכנית מקיפה לחיזוק התשתיות במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

החיפושים אחרי הנעדרים באסון קריסת הגשר בעיר גנואה הסתיימו הלילה (ראשון), אחרי ששלוש הגופות האחרונות אותרו על ידי המחלצים. בסך הכול נספו 43 בני אדם כשקטע באורך של כ-200 מטר מגשר מורנדי התמוטט ביום שלישי האחרון. עשרות כלי רכב וגושי בטון ומתכת צנחו אל הקרקע, מגובה של כ-50 מטר. עוד תשעה פצועים מאושפזים בבתי חולים, ארבעה מהם באורח אנוש.

סטפנו זנוט, גורם ברשויות הכיבוי, אמר כי גם לאחר תום החיפושים אחרי הנעדרים, "אנו ממשיכים בעבודה במטרה לוודא שלא נשאר אף אחד מתחת להריסות". לדבריו, הצוותים פועלים לאבטחת האתר ועוזרים לחוקרים לקבוע את הסיבה שהובילה לאסון.

חברת "אוטוסטרדה פר ל'איטליה", המתפעלת את גשר האגרה, שמחבר בין עיר הנמל לגבול צרפת, הבטיחה אתמול להקצות חצי מיליארד אירו לשיקום הגשר ולהקציב מימון לסיוע מידי למשפחות הקורבנות ולתושבים שנאלצו לעבור מבתיהם. זאת אחרי שהממשלה הודיעה ביום שישי כי החלה בהליך לביטול הזיכיונות של החברה לנהל כבישי אגרה במדינה, על אף שטרם נקבע רשמית כי היא אכן אחראית להתמוטטות הגשר.

אסון הגשר בעיר גנואה שבאיטליה. רויטרס
עשרות כלי רכב צנחו עשרות מטרים. שרידי הגשר בגנואה/רויטרס

ג'אנקרלו ג'ורגטי, תת-שר במשרד ראש הממשלה, אמר היום בריאיון לעיתון מקומי כי הממשלה תוציא לדרך בחודש הבא תכנית לחיזוק התשתיות במדינה, כולל מבנים ציבוריים כמו בתי ספר. הוא לא ציין את עלות התכנית, אך אמר כי למגבלות של האיחוד האירופי על התקציב לא יהיה משקל. הנציבות האירופית מגבילה את הגירעון של המדינות החברות לעד 3% מהתמ"ג.

ממשלת איטליה אמורה לעדכן בחודש הבא את יעדיה הכלכליים, לפני גיבוש התקציב לשנה הבאה. המשקיעים הזרים חוששים כי ההוצאות הממשלתיות יתעלמו מהתקנות הפיסקליות של האיחוד ויעמיקו את החוב הממשלתי, הגבוה ביותר בגוש האירו אחרי יוון.

(עדכון ראשון 15:50)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
התמוטטות הכביש המהיר באיטליה, 15 באוגוסט 2018. AP
התמוטטות הכביש המהיר באיטליה, 15 באוגוסט 2018/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully