וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "מצרים תעביר את הסכם ההסדרה גם אם אבו מאזן יסרב"

יו"ר הרשות הפלסטינית מתנגד להסכם הסדרה בין ישראל לחמאס ללא מעורבות הרשות. באתר "ערבי 21" דווח כי אבו מאזן סירב לפגוש את ראש המודיעין המצרי שהגיע לאזור כדי לקדם את ההסדרה. "כל סיוע לרצועת עזה חייב לעבור דרך שערי הרשות", אמר אבו מאזן

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

מצרים רוצה להעביר את הסכם ההסדרה בין ישראל חמאס גם אם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יסרב לכך - כך דווח הערב (שבת) באתר "ערבי 21". עוד דווח כי אבו מאזן סירב להיפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל בביקורו באזור והביע את התנגדותו למהלך המצרי בכך שהתקשר ושוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כדי שילחץ למנוע בסדרה ללא מעורבות הרשות הפלסטינית.

מוקדם יותר דווח בסוכנות "סווא" כי אבו מאזן אמר בנאום בישיבה של המועצה המרכזית של אש"ף כי "הפיוס הפלסטיני משמעותו אינה הודנה, הסדרה, וסיוע הומנטרי. הודענו על עמדה זאת למצרים.הפיוס הוא החזרת האחדות הלאומית כפי שהיתה". לדברי אבו מאזן, לא תהיה מדינה נפרדת ברצועת עזה, העם הפלסטיני צריך להיות מאוחד בעם ובאדמה".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, 30 באפריל 2018. רויטרס
אבו מאזן/רויטרס

אבו מאזן אמר כי בפגישתו האחרונה עם נשיא מצרים עבד אל_פתאח א-סיסי, הוא הודיע לו כי הרשות מוכנה לקבלת השליטה בעזה בדומה לגדה" . לדברי יו"ר הרשות הפלסטינית, "כל סיוע לרצועת עזה חייב לעבור דרך שערי הרשות והיא תעבירו לעזה". אבו מאזן חידש את סירובו לקיום דיונים עם ארצות הברית ואי-קבלתה כמתווך בתהליך השלום.

רשת "אל-מיאדין", המקורבת לחמאס, דיווחה השבוע כי הסכם הרגיעה המתגבש צפוי לכלול הפסקת אש שתימשך שנה וכינון נתיב ימי בין רצועת עזה לקפריסין שיהיה בפיקוח כוחות הביטחון של ישראל. גורם נוסף, המעורה במגעים, ציין בקשר לדיווח הימים הקרובים יהיו קריטיים להגעה להסכם שכזה. אותו גורם אף ציין כי גם קטאר תשתתף בהסכם ותממן את השכר של עובדי המשרדים הממשלתיים בעזה. גורם ישראלי אחר אישר גם את הדיווח בעניין זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully