וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על ביטול המצעד הצבאי: נוכל לקנות עוד מטוסי קרב

17.8.2018 / 15:43

הנשיא נימק את החלטת הפנטגון לדחות את המצעד שתכנן לנובמבר הקרוב בוושינגטון לציון תום מלחמת העולם ה-1 ואמר כי העלות הייתה גבוהה מדי. במקום זאת, הוא ישתתף באירוע בצרפת. "אולי בשנה הבאה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שישי) כי הוא הורה לבטל את המצעד הצבאי שתכנן לקיים בוושינגטון בנובמבר הקרוב בשל העלויות הגבוהות. לדבריו, המחיר שדרשו הרשויות בוושינגטון הבירה היה גבוה מדי. "נקנה מטוסי קרב במקום", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו אחרי שתקף את הפוליטיקאים המקומיים בבירה. בלילה הודיע הפנטגון כי המצעד לא יתקיים השנה.

טראמפ החליט שהוא רוצה מצעד צבאי אחרי שהשתתף ביום הבסטיליה בצרפת בשנה שעברה כאורחו של הנשיא עמנואל מקרון. בפברואר הוא הורה לפנטגון לתכנן את המצעד לציון יום השנה המאה לניצחון בעלות הברית במלחמת העולם הראשונה, לכבודם של הווטרנים בצבא ארצות הברית.

במקום זאת, אמר היום טראמפ, הוא ישתתף בטקס הרשמי לציון סוף המלחמה בצרפת, בחודש נובמבר הקרוב. "אולי נעשה משהו בוושינגטון בשנה הבאה, כשהמחיר יהיה נמוך יותר", כתב.

עלות המצעד הפכה לסוגיה פוליטית טעונה, במיוחדת אחרי שהפנטגון השעה תרגילים צבאיים שתכנן עם קוריאה הדרומית לאחר פגישתו של טראמפ עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. הנשיא אמר אז כי התרגילים "פרובוקטיביים" ו"יקרים". בפנטגון אמרו כי החיסכון יסתכם ב-14 מיליון דולר.

המצעד היה אמור לציין את יום השנה המאה לתום מלחמת העולם הראשונה, אך קולות רבים עלו נגד ההשקעה הכספית בתצוגה היקרה של כוחות ושל ציוד צבאי אחר, בזמן שהפנטגון מתקשה לכסות את עלויות האימונים וכוח האדם. גם מועצת מחוז קולומביה ביקרה את הרעיון של מצד דרך שדרות פנסילבניה, רצועה של 1.9 ק"מ המחברת בין גבעת הקפיטול לבית הלבן ושלאורכה שוכן גם מלון של טראמפ.

מצעדים צבאיים בארצות הברית הם חריגים. ב-1991 צעדו אלפי חיילים וטנקים דרך וושינגטון כדי לחגוג את הניצחון במלחמת המפרץ הראשונה. תכנון המצעד השנה לא כלל טנקים, בניסיון שלא לגרום לנזקים לתשתיות המקומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully