וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל זינוק במחירים: ניו זילנד אוסרת על אזרחים זרים לרכוש דירות

16.8.2018 / 13:52

ממשלת הלייבור קיימה את אחת מהבטחות הבחירות שלה, והעבירה חוק שיאפשר לזרים לקנות רק עד 60% מדירות חדשות. בקרן המטבע הבינלאומית מזהירים כי זה עלול לפגוע בהשקעה הזרה במדינה

וולינגטון, ניו זילנד, 2011. רויטרס
מחיר דירה הגיע ל-500 אלף דולר. וולינגטון הבירה/רויטרס

הפרלמנט של ניו זילנד העביר אתמול (רביעי) חוק האוסר על אזרחים זרים לרכוש בתים קיימים, בהתאם להבטחת הבחירות של מפלגת הלייבור השלטת. ראשת הממשלה הצעירה ג'סינדה ארדרן, הבטיחה להוריד את מחירי הדיוק ולצמצם את שיעור מחוסרי הבית.

"זה ציון דרך משמעותי המדגיש את מחויבותה של הממשלה להגשים את חלום הבעלות על הדירה ליותר ניו זילנדים", אמר שר האוצר דייוויד פרקר.

בשנים האחרונות זינקו מחירי הדירות במדינה - בעיר הגדולה ביותר אוקלנד המחירים כמעט שהוכפלו בתוך עשור, וברחבי המדינה העלייה שנרשמה במחירי הדירות הייתה יותר מ-60%. המחירים ירדו מעט בשנה החולפת בעקבות מגבלות שהטיל הבנק המרכזי על הלוואות, מתוך החשש לחוסר יציבות פיננסית בשוק עם עודף ביקוש.

רוב הרוכשים הם מסין ואוסטרליה

קרן המטבע הבינלאומית קראה לממשלה לשקול מחדש את האיסור והזהירה כי זה עלול להבריח השקעות זרות הנדרשות לבניית בתים חדשים. הממשלה הקלה מעט על הנוסח המקורי של החוק, שיאפשר לאזרחים זרים להחזיק ב-60% מהבעלות על מבנים חדשים.

רוב הרוכשים הזרים של בתים בניו זילנד הם מסין ומאוסטרליה השכנה, שקיבלה החרגה מהחוק. הממשלה מנהלת מגעים עם סינגפור, שעמה יש לה הסכם סחר חופשי, כדי לקבוע אם להעניק גם לה החרגה מהחוק.

לפי נתונים רשמיים שנחשפו אתמול, המחיר החציוני של בית בניו זילנד ירד ב-1.8% ביולי ל-500 אלף דולר ניו זילנדי (360,140 דולר אמריקני), אולם הוא עדיין גבוה ב-6.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. רק 3% מכלל העסקות לרכישת בתים בניו זילנד היא על ידי אזרחים זרים, אך המידע אינו כולל נכסים הנקנים דרך קרנות נאמנות והוא מראה כי העסקאות מרוכזות באזורים מסוימים, כמו מרכז אוקלנד והעיר קווינסטאון הדרומית.

  • עוד באותו נושא:
  • ניו זילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully