וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בבתי הדין הרבניים: הרב הראשי לחץ למנות את גיסו לתפקיד בכיר

16.8.2018 / 9:41

משרד המשפטים הקפיא את מינויו של הרב מרדכי רלב"ג לתפקיד ראש אבות בתי הדין בירושלים. לידי וואלה! NEWS הגיעו טענות שנבדקות במשרד המשפטים כי הוא נבחר אף שהיו מועמדים ותיקים וטובים ממנו, לכאורה בשל קרבתו לרב דוד לאו

הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
נבדק האם הפעיל לחץ למנות את גיסו. הרב לאו/נועם מושקוביץ

משרד המשפטים הקפיא בשבוע האחרון את מינויו של הרב מרדכי רלב"ג, גיסו של הרב הראשי דוד לאו ומקורב לשר אריה דרעי, לתפקיד ראש אבות בתי הדין בירושלים. הסיבה נעוצה בטענות על כך שרלב"ג נבחר לתפקיד, אף שהיו מועמדים ותיקים וטובים ממנו, לכאורה בשל קרבתו לשניים. לאחרונה הגיעו לוואלה! NEWS טענות נוספות שלפיהן לאו הפעיל לחצים לקדם את המינוי.

תפקיד ראש אבות בתי הדין בירושלים הוא אחד התפקידים היוקרתיים בבתי הדין הרבניים בישראל, הדומה באופן כמעט שווה לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי. לאחרונה החל המאבק על המינוי לאחר שהרב אליהו אברג'ל, מהדיינים הבולטים בירושלים, עזב את תפקידו עם הגיעו לגיל 70. הסמכות למנות לתפקיד את ראש אבות בתי הדין החדש בירושלים הוא של נשיא בית הדין הרבני הגדול.

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף בהילולת הבאבא סאלי בנתיבות. 13 בינואר 2016.. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הרב יצחק יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

עד לאחרונה כיהן בתפקיד זה הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, אך בשל העובדה כי גיסו, הרב מרדכי טולדנו, התמודד לתפקיד ראש אבות בתי הדין בבירה, הוא הדיר עצמו מההליך. גם הרב לאו פעל באופן דומה בעקבות מועמדות של גיסו, הרב רלב"ג. בשל הסיטואציה הייחודית שנוצרה, הוקמה ועדה מקצועית שבה כיהנו שלושה דיינים והיא זו שהכריזה לאחרונה על מינויו של רלב"ג לתפקיד. הוועדה פעלה בתיאום מול משרד המשפטים.

אלא שגורמים ברבנות הראשית ובבתי הדין הרבניים שהיו מעורים בפרטי ההליך טענו כי "נעשו מאמצים מצדם של הרבנים הראשיים לאו ויוסף יחד למנות את הרב רלב"ג לתפקיד". לטענות אלה, שהגיעו לידי וואלה! NEWS לפני כשבועיים, התווספו בימים האחרונים טענות שהועברו לעו"ד דני חורין, בכיר במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, שמהם עלה כי רלב"ג נבחר לתפקיד אף שהיו מועמדים טובים וותיקים יותר, בהם הדיין הרב אוריאל לביא.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
הרבנות הראשית/רוני כנפו

הטענות נבדקות במשרד המשפטים, אך עוד קודם הספיק הרב הראשי לאו, שנכנס בימים האחרונים לתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול, לחתום על המינוי של גיסו, זאת בכפוף להחלטת חברי הוועדה. אולם, בשל הטענות, הוחלט כעת שלא להכריז על המינוי באופן רשמי עד לסיום הבדיקה. הטענות נגד המינוי של רלב"ג הועברו גם לידי בתי הדין הרבניים, חברי הוועדה וגורמים נוספים, וכשתימסר תגובתם תתקבל הכרעה.

הרב מרדכי רלב"ג הוא לא רק גיסו של הרב לאו. הוא כיהן כדיין במשך שנים ארוכות ואת כוחו הרם צבר גם בזכות אמו - הדסה רלב"ג, אחת מהדמויות הבולטות מאחורי הקלעים בפוליטיקה הישראלית. היא נמצאת בקשרי ידידות עם בני הזוג נתניהו, אהוד אולמרט, דליה איציק, שולה זקן ואנשי עסקים מישראל ומהעולם. יחד עם זאת, הקשר הקרוב וההדוק ביותר של רלב"ג ובעלה הוא לדרעי ומשפחתו. השר דרעי הוא אחד האנשים הקרובים ביותר לרב הראשי הספרדי יוסף.

שר הפנים אריה דרעי בישיבת ממשלה, 11 באפריל 2018. יואב דודקביץ ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
דרעי/מערכת וואלה! NEWS, יואב דודקביץ ידיעות אחרונות

מלשכת הרב הראשי דוד לאו נמסר בתגובה: "הטענות המובאות בכתבה הינן שקר מוחלט. הרב הראשי קיבל את החלטת הוועדה הבלתי תלויה אשר מונתה על ידי הראשון לציון הרב יצחק יוסף ולוותה באופן צמוד על ידי משרד המשפטים. בהתאם להנחיית הייעוץ המשפטי של בתי הדין אשר ליווה את ההליך הרב חתם על כתב המינוי".

(עדכון ראשון: 9:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully