וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען הלירה: קטאר הבטיחה להשקיע 15 מיליארד דולר בטורקיה

15.8.2018 / 23:52

חבילת הסיוע הוכרזה במהלך ביקורו של האמיר א-ת'אני באנקרה, שם נפגש עם ארדואן, והלירה המשיכה בהתאוששותה הקלה. שתי המדינות הן בעלות ברית קרובות, וטורקיה נעמדה לצדה של קטאר במהלך המשבר שלה מול סעודיה ומדינות המפרץ

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני הבטיח היום (רביעי) להשקיע 15 מיליארד דולר בטורקיה במהלך פגישתו עם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. לפי גורם בממשלת אנקרה, הכספים יוזרמו לבנקים ולשווקים הפיננסיים ברקע צניחת ערך הלירה והמשבר ביחסים בין טורקיה לבין ארצות הברית.

הלירה איבדה כ-40% מערכה מול הדולר מאז תחילת השנה, בין היתר בשל החשש מהשפעתו הגוברת של ארדואן על הכלכלה והתנגדותו להעלאת הריבית למרות האינפלציה הגוברת. הצניחה שלה העלה דאגה מפני חוסנו של המגזר הבנקאי בטורקיה וגרמה לטלטלה בשווקים בעולם.

אחרי ההודעה על חבילת הסיוע הכלכלי של קטאר, טיפסה הלירה עד לשער של 5.8699 לדולר, עד שירדה מעט שוב ל-6.05. המטבע התחזק בכ-6% במהלך היום, אחרי שהבנק המרכזי הבטיח שורת צעדים לחיזוקו.

אמיר קטאר ונשיא טורקיה ארדואן באנקרה, 15 באוגוסט 2018. רויטרס
עזרה מהנסיכות. ארדואן ואמיר קטאר/רויטרס

טורקיה וקטאר מחזיקות בקשרים טובים באופן מסורתי. אנקרה עמדה לצד דוחא לאחר שערב הסעודית ומדינות ערביות אחרות ניתקו את קשריהן הדיפלומטיים, המסחריים והתחבורתיים עם קטאר בשנה שעברה, והאשימו אותה במימון טרור. הנסיכות דוחה זאת.

הארמון בקטאר פרסם הודעה שבה נאמר כי א-ת'אני "הוציא הנחיות שלפיהן על מדינת קטאר לספק שורה של פרויקטים כלכליים, השקעות ופיקדונות בשווי של 15 מיליארד דולר לתמיכה בכלכלה הטורקית".

דוברו של ארדואן שיבח את היחסים בין המדינות. "יסודות הכלכלה הטורקית הם חזקים וטורקיה תצא מהתהליך הזה חזקה יותר", כתב איברהים קאלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully