וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציג: תוספת מיליארדים לתקציב הביטחון עד 2030

15.8.2018 / 20:32

ראש הממשלה הציג לקבינט את תכנית תפיסת הביטחון שגיבש בשנתיים האחרונות, המצביעה על כלל האיומים הצפויים בעשור הקרוב. לפי נתניהו, תוספת התקציב תוקצה לשיפור יכולת הסייבר, חיזוק כושר התקיפה ושדרוג ההגנה נגד טילים

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג היום (רביעי) לקבינט המדיני-ביטחוני את תכנית "תפיסת הביטחון 2030" שאותה גיבש בשנתיים האחרונות, המצריכה תוספת של מיליארדים לתקציב הביטחון. במסגרת התכנית הציג נתניהו את האיומים הצפויים בעשור הקרוב וכן את הצעדים הדרושים לבניין הכוח והפעלתו. תוספת התקציב תוקצה, לפי ראש הממשלה, לחיזוק כושר התקיפה, יכולת הסייבר, שדרוג ההגנה נגד טילים, מיגון העורף והשלמת גדרות הביטחון.

המסמך המלא מסווג ויוצג בקרוב בידי נתניהו במלואו לוועדת המשנה לענייני מודיעין ושירותים חשאיים בכנסת. כמו כן, הוא יוצג בפני פורום המטה הכללי, המוסד והשב"כ. בין היתר, במסמך מדבר נתניהו על הגדלת התקציב הביטחוני ב-0.2% עד 0.3% מהתל"ג, בעוד שהתקציב להוצאה על כלל גופי הביטחון עומד היום על פחות מ-6% מהתל"ג. לפי המסמך, היעד הוא צמיחה שנתית ממוצעת של 3%-4% והוצאה ממוצעת של 6% מהתל"ג על כל הוצאות הביטחון. כשהתל"ג יגיע לחצי טריליון דולר, יבחן מחדש האחוז הנדרש לביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 15 ביולי 2018. AP
נתניהו/AP

"בשל שטחנו הקטן, ריכוז האוכלוסייה וריבוי האיומים סביבנו יהיו צורכי הביטחון של ישראל תמיד גדולים בהרבה מאלה של כל מדינה בסדר גודל דומה. המשק הישראלי היום חזק דיה בכדי לאפשר תוספת זו, ובכל מקרה ההגדלה תעשה תוך שמירה על מסגרת תקציבית אחראית", אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף: "בשני העשורים האחרונים טיפחנו כלכלה חופשית כדי לשרת את צרכי המדינה, ובראשם הביטחון. מול צבר האיומים אנו בנקודת היפוך. היום אנו נדרשים להשקיע יותר בביטחון כדי להגן על ההישגים ולהבטיח את המשך הצמיחה הכלכלית. השילוב של עוצמתנו הביטחונית ועוצמתנו הכלכלית יגדיל את היות ישראל נכס בעיני מדינות אחרות ובכך גם יגדיל את עוצמתנו המדינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully