וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: "לא נאפשר לאויב להוריד אותנו על ברכינו"

15.8.2018 / 15:48

נשיא איראן התייחס לסנקציות האמריקניות המחודשות, ואמר כי ממשל טראמפ "הרס את הגשרים" שנבנו ועליו יהיה לתקן אותם כדי לפתוח במו"מ מחודש. עוד אמר כי הבעיה הגדולה ביותר של המדינה היא הכלכלה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (רביעי) כי טהראן "לא תאפשר לאויב להוריד אותה על ברכיה". זאת בצל הסנקציות האמריקניות, שנועדו להשיב את הרפובליקה לשולחן המשא ומתן כדי לדון בהסכם גרעין חדש, אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש במאי מההסכם שנחתם ב-2015.

"אם האויב חושב שהוא יביס אותנו, הוא ייקח את התקווה הזו אל הקבר", צוטט רוחאני בטלוויזיה הממלכתית, מבלי לציין מפורשות את שמה של ארצות הברית.

ממשל טראמפ מדגיש כי האפשרות היחידה של איראן להימנע מהסנקציות, שנכנסו לתוקף בתחילת החודש, היא לקיים שיחות חדשות. עם זאת, המנהיג העליון עלי חמינאי אסר השבוע על מגעים ישירים עם וושינגטון ואמר כי לא ניתן לסמוך עליה.

נשיא איראן חסן רוחאני, 6 באוגוסט 2018. AP
מעביר את הכדור לארה"ב. רוחאני/AP

לדברי רוחאני, "אמריקה עצמה הביאה להרס התנאים למשא ומתן". הוא הוסיף: "היו תנאים למשא ומתן ונשאנו ונתנו. הם הרסו את הגשרים בעצמם. אם אתם אומרים את האמת, אז בנו את הגשר מחדש". הנשיא אמר עוד כי הכלכלה היא הבעיה הגדולה ביותר שעמה מתמודדת איראן.

אחוז האבטלה במדינה גואה, ומאז אפריל איבד הריאל מחצית מערכו. שובן של הסנקציות, שסבב נוסף שלהן ייכנס לתוקף בנובמבר, עשוי להחריף את המצב עוד יותר.

בשבועות האחרונים הפגינו אלפי אזרחים נגד העלייה החדה במחירים של מוצרי יסוד, המחסור בתעסוקה והשחיתות הממשלתית. אלו הפכו במהרה למחאה נגד המשטר, אם כי הן לא התגבשו להיקף היכול לאיים עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully