וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו מבצע צבאי": עשרות כלי רכב הוצתו על ידי כנופיות ברחבי שבדיה

14.8.2018 / 23:37

ראש הממשלה תיאר את המהומות, שבהן לא היו פצועים, כפעולה מאורגנת היטב. זאת כמה שבועות לפי הבחירות, שבהן צפויה להתחזק מפלגת הימין הקיצוני מול היחלשות מפלגתו. "החברה תגיב בחריפות", הבטיח

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

עשרות כלי רכב הוצתו במערב שבדיה במהלך הלילה האחרון, במבצע שאותו תיאר ראש הממשלה סטפן לופבן כ"כמעט כמו מבצע צבאי". לא היו נפגעים, ועד כה עצרה המשטרה שני צעירים חשודים כשהיא צופה מעצרים נוספים. היא מסרה כי כנופיות היו מעורבות בהצתות, אך לא פירטה.

לא ברור מה גרם לפרוץ המהומות האלימות בעיר גטבורג ובפרבריה, אך המדינה הסקנדינבית חווה גל של אלימות באזורים מוכי אבטלה ובעיות חברתיות אחרות. התקרית הדהדה את המהומות שהתחוללו בפרברי הבירה שטוקהולם ב-2013. גם הלילה הוצתו שם כמה כלי רכב, אם כי לא ברור הקשר בין האירועים.

החשש הגובר בציבור מאלימות כנופיות ומפשעים אחרים הוא אחד הנושאים המרכזיים בקמפיין הבחירות, שיתקיימו ב-9 בספטמבר. בשנים האחרונות התחוללו במהלך חופשת הקיץ בערים בשבדיה כמה גלי אלימות ספורדיים בהיקפים קטנים יותר.

כלי רכב שרופים בעיר גטבורג, שבדיה, 14 באוגוסט 2018. רויטרס
כלי רכב שרופים בגטבורג, היום/רויטרס

"זה נראה מאוד מאורגן", אמר ראש הממשלה בריאיון לרדיו. "החברה תגיב תמיד בתקיפות נגד דברים מהסוג הזה". לופבן, שמפלגתו הסוציאל-דמוקרטית צפויה, לפי הסקרים, לנחול את ההפסד המר בתולדותיה, ביקר באזור ונפגש עם גורמים במשטרה.

מי שצפויה להתחזק בבחירות לפרלמנט היא מפלגת הימין הקיצוני "הדמוקרטים השבדים", שעשויה להיות אחת משלוש המפלגות הגדולות ביותר. על אף הצמיחה הכלכלית המרשימה, המצביעים חוששים ממערכת הרווחה, מההישגים הנמוכים במערכת החינוך ומהשפעות גל ההגירה ב-2015, שבמהלכו כ160 אלף איש חיפשו מקלט בשבדיה.

(עדכון ראשון 19:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully